سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
sms
sms

وزیر ارتباطات: تخلف پیامک‌های مزاحم را گزارش کنید

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به روش شماره‌گیری کد #۸۰۰* برای مسدودسازی پیامک‌های تبلیغاتی، گفت: در صورتی‌که با وجود مسدودسازی دریافت پیامک‌های تبلیغاتی، همچنان پیامک‌هایی با محتوای نامناسب دریافت می‌کنید، این تخلف را با ارسال شماره خط ارسال‌کننده به سامانه پیامکی ۱۹۵ گزارش کنید.

ادامه مطلب

پیامک

هشدار بدافزار خطرناک بانکی و سارق پیامک‌ها

تروجان موبایلی فیک‌توکن با استفاده از صفحات ورود فیشینگ، تا کنون هزاران دستگاه تلفن همراه را آلوده کرده است.

ادامه مطلب

پيامک

ارسال پیام متنی ریتم امواج مغز ما را تغییر می‌دهد

آیا استفاده از گوشی هوشمند نحوه‌ی فعالیت مغز ما را تغییر می‌دهد؟ گروهی از محققان مایو کلینیک کشف کرده‌اند که ارسال پیام‌های متنی در ریتم عادی امواج مغز تغییر ایجاد می‌کند. این تغییرات کاملا با امواج ناشی از دیگر فعالیت‌ها متفاوت هستند و دانشمندان در این مرحله هیچ توضیحی برای آن ندارند.

ادامه مطلب

پيامک

چگونه پیامک ارزان‌تر بفرستید

پیا‌مک‌هایی که فقط حاوی علامت سوال یا هر نوع علامت دیگر باشند، بسته به زبان گوشی‌ها، تعرفه‌ی متفاوتی دارند؛ به عنوان مثال اگر مشترک زمانی که می‌خواهد پیامکی فقط حاوی علامت ارسال کند، زبان گوشی‌اش فارسی باشد، پیامک او فارسی محاسبه شده و زمانی که زبان گوشی او لاتین باشد، پیامش لاتین محاسبه می‌شود.

ادامه مطلب

ارسال پيامک

سرویس ارسال پیام OTT،

تهدیدی برای درآمدزایی اپراتورها از پیامک

بر اساس پیش‌بینی موسسه اینفورما، میزان ترافیک ارسال پیام OTT تا پایان سال 2013، در حدود دو برابر بیشتر از ترافیک پیام‌های متنی یا همان SMS خواهد شد.

ادامه مطلب

im

IMها جايگزين SMS مي‌شوند

سرويس پيام کوتاه يا SMS هنوز سرويس کليدي اپراتورهاي تلفن همراه دنيا براي انتقال پيام محسوب مي‌شود و موتور محرک ترافيک شبکه‌هاي آنها را تشکيل مي‌دهد اما پيام‌رسان‌هاي فوري (Instant Messaging) به تدريج جاي آنها را خواهند گرفت.

ادامه مطلب