سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
اقتصاد-دیجیتال
وزیرارتباطات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

هدف دولت توسعه اقتصاد دیجیتال و رونق کسب‌وکارهای نوآفرین است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: یکی از اهداف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت سیزدهم توسعه اقتصاد دیجیتال و رونق کسب‌وکارهای نوآفرین است.

ادامه مطلب

فیروزابادی

باید برای خودکفایی درحوزه اقتصاد دیجیتال تلاش کنیم

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور گفت: باید در حوزه اقتصاد دیجیتال تلاش کنیم تا به خودکفایی دست یافته و همه خدمات و کالاهایی که امکان عرضه داخلی در کشور دارند بخش قابل توجهی از نیاز های کشور را تامین نمایند.

ادامه مطلب

باقری اصل

شبکه ملی اطلاعات، اقتصاد دیجیتال و دولت هوشمند سه محور اصلی برنامه‌های ما است

معاون امور دولت، مجلس و استان‌ها وزارت ارتباطات در جلسه تشریح برنامه‌های وزارت ارتباطات در استان‌ها با حضور معاون امور مجلس و استان‌های وزیر عنوان شد: سه محور اصلی راهبردی در استان‌ها، شبکه ملی اطلاعات، دولت الکتورنیک و هوشمند و اقتصاد دیجیتال است.

ادامه مطلب

کسب و کار

رشد ۲۰۶ درصدی حمایت از کسب‌وکارهای دیجیتال در لایحه بودجه ۱۴۰۱

سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام‌کرد: در لایحه بودجه ۱۴۰۱ توجه ویژه‌ای به حمایت از اقتصاد دیجیتال و کسب و کارهای فناورانه در این حوزه شده و منابعی که برای حمایت از این بخش در نظر گرفته شده نسبت به بودجه ۱۴۰۰ بیش از ۲۰۶ درصد رشد داشته است.

ادامه مطلب

بلوکارت

کاربران بلوبانک یک روز در هفته کارمزد تراکنش پرداخت نمی‌کنند

کاربرانی که امروز (سه‌شنبه نهم آذر ماه) با اپلیکیشن بلوبانک تراکنش‌های خود را انجام دهند، هزینه‌ای بابت کارمزد پرداخت نخواهند کرد.

ادامه مطلب

اقتصاد دیجیتال

ارزش ۴۵ میلیارد دلاری بازار اقتصاد دیجیتال ایران

طبق بررسی ها، ارزش بازار اقتصاد دیجیتال کشور بین ۲۵ تا ۴۵ میلیارد دلار است و بیشتر استارتاپ ها ناظر به حوزه واسطه ای و خدمات اند.

ادامه مطلب

اقتصاد دیجیتال

تخصیص هزار میلیارد تومان بودجه به اقتصاد دیجیتال

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی از اختصاص یک‌هزار میلیارد تومان بودجه برای حمایت از کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال و تحول دیجیتال در صنایع سنتی خبر داد.

ادامه مطلب

فرهاد معارفی

توسعه اقتصاد دیجیتال و افزایش سهم شرکت‌های حوزه فاوا از اقتصاد ملی

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، نرخ بازگشت سرمایه‌ی بالا، عدم وابستگی به جابه‌جایی و محدودیت‌های جغرافیایی و هزینه پایین‌تر ارایه کالاها و خدمات نسبت به سایر کسب‌وکارها را بخشی از ویژگی‌های مهم شرکت‌های حوزه ICT عنوان کرد که در خلق ارزش اقتصادی در کشور نقشی مهم بر عهده دارند.

ادامه مطلب

اقتصاد دیجیتال

۵ مرکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال تجهیز شدند

ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از تجهیز ۵ مرکز نوآوری فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال خبر داد تا این صنعت جهانی در کشور رونق گیرد.

ادامه مطلب

پلتفرم های هوشمند آنلاین

رقابت چین و آمریکا در اقتصاد فضای مجازی/ ۳۰۰۰ میلیارد دلار ارزش بازار پلتفرم های هوشمند آنلاین

طبق مطالعات، پلتفرم های هوشمند قادرند تا سال ۲۰۲۵، تولید ناخالص داخلی جهانی را تا ۲.۷ تریلیون دلار افزایش دهند و ۷۲ میلیون شغل تمام وقت جدید ایجاد نمایند.

ادامه مطلب