چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
بلاکچین
بلاکچین

برای کنترل کلاهبرداران بلاک‌چینی ابزارهای بسیاری وجود دارد

رئیس کمیسیون فین‌تک سازمان نظام صنفی رایانه‌ای درباره استفاده کلاهبرداران از بلاک‌چین و رمزارزها، توضیح داد: هرچند با ظهور هر تکنولوژی کلاهبرداران باهوش بهترین استفاده را از آن می‌کنند اما میزان استفاده صحیح از بلاک‌چین بسیار بیشتر است و برای کنترل کلاهبرداران و متقلبان در بسترهای مختلف فضای مجازی راه‌حل‌ها و ابزارهای قانونی بسیاری وجود دارد.

ادامه مطلب

ارز

ارزهای سنتی محکوم به تغییرند؟

عضو کمیسیون رمزارز و بلاک‌چین سازمان نظام صنفی رایانه‌ای گفت: انقلابی در حوزه تبادلات اقتصادی شکل گرفته که باعث می‌شود ارزهای سنتی محکوم به تغییر باشند؛ بیت‌کوین به عنوان ابزار جدید مالی می‌تواند استارت‌آپ‌ها را در ایران تقویت کند، این در حالی است که این رمزارز هنوز در ایران تعیین تکلیف نشده است.

ادامه مطلب

بلاکچین

برخی مدیران «بلاک‌چین» را شوخی می‌دانستند/ همکاری بانک مرکزی با مرکز ملی فضای مجازی ضروری‌ست

یک تحلیلگر فضای مجازی می‌گوید: این تصور که با قانونی کردن تبادل رمزارزها در کشور، باقی بازارها آسیب جدی می‌بینند درست نیست چرا که افراد زیادی در همین لحظه مشغول این کار هستند.

ادامه مطلب

بلاکچین

توجه ویژه به ‌بلاک‌چین در تهران هوشمند

مدیرعامل فاوای شهرداری تهران با بیان این‌که استفاده از فناوری‌های دیجیتال و تحول‌آفرین، شرط لازم حرکت به سمت شهر هوشمند است، تاکید کرد: استراتژی ما در تهران هوشمند، به‌کارگیری به‌روزترین فناوری‌ها برای بالابردن کیفیت زیست شهروندان و مدیریت بهتر شهر است.

ادامه مطلب

بلاکچین

تغییر در بخش تولید هوشمند و بیمه با فناوری بلاکچین

رییس کنفرانس بین‌المللی بلاکچین، رمز ارزها و اقتصاد جهانی گفت: فناوری "بلاکچین"(Blockchain) خلاف آن‌چه که تصور می‌شود، تنها برای استفاده در سیستم بانکداری نیست، بلکه کل دنیای فناوری و به‌ویژه بخش تولید هوشمند و بیمه را نیز دستخوش تغییر اساسی خواهد کرد.

ادامه مطلب

بلاکچین

سند راهبردی بلاک‌چین به زودی منتشر می‌شود

سند راهبردی بلاک‌چین در وزارت اقتصاد در حال تهیه است. رئیس مرکز فناوری اطلاعات و توسعه اقتصاد هوشمند وزارت اقتصاد با اعلام این خبر بیان کرد که تهیه این سند در مراحل پایانی است و تا چند هفته آینده به انتشار عمومی می‌رسد.

ادامه مطلب

تولید هوشمند

تحول در تولید هوشمند و بیمه با فناوری بلاک‌چین

به گفته رییس کنفرانس بین‌المللی بلاک‌چین، فناوری بلاک‌چین تنها برای استفاده در سیستم بانکداری نیست، بلکه کل دنیای فناوری و به‌ویژه بخش تولید هوشمند و بیمه را دستخوش تغییر اساسی خواهد کرد.

ادامه مطلب

بلاکچین

انجمن بلاک‌چین ایران تعلیق شد+ به‌روزرسانی

کلیه‌ی فعالیت‌های انجمن بلاک‌چین ایران ثبت شده با نام «انجمن فناوران زنجیره بلوک» تا اطلاع ثانوی به دستور معاونت مشارکت‌های اجتماعی وزارت کشور متوقف شد.

ادامه مطلب