دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
رسول-سراييان
اينترنت

سرمايه‌گذاري به شيوه‌ي اپراتورهاي سيار

در حالي که اين روزها بيش‌تر استفاده کاربران اينترنتي به ارتباطات سيار محدود مي‌شود، اما کارشناسان بر اين عقيده‌اند که ارتباطات ثابت هم در حوزه‌هاي پهن‌باند به ويژه خدمات ويديويي و ابري، لازم است و بدون آن، تحول در کسب‌وکارها و صنايع و درنتيجه تحول ديجيتالي امکان‌پذير نخواهد بود و لازمه‌ي توسعه‌ي ارتباطات ثابت هم، سرمايه‌گذاري با مدل اقتصادي است.

ادامه مطلب

سراييان

احداث نخستين قطب مراکز داده کشور در منطقه ويژه اقتصادي پيام

رييس سازمان فناوري اطلاعات با اشاره به پروژه ايجاد قطب مراکز داده در منطقه ويژه اقتصادي پيام، گفت: به دنبال اين هستيم که يک بازار بين‌المللي با توجه به ويژگي‌هاي منطقه ويژه اقتصادي و فرودگاه پيام براي هاستينگ بين‌المللي ايجاد کنيم.

ادامه مطلب

سراييان

رييس سازمان فناوري اطلاعات:

توسعه زيرساخت‌هاي ارتباطي با استقبال و پذيرش مردم فراگير شد

رييس سازمان فناوري اطلاعات با اشاره به استقبال مردم از توسعه زيرساخت هاي ارتباطي کشور در دولت يازدهم، گفت: مطالبات مردم در دولت دوازدهم از جنس اقتصاد و تحوول ديجيتال است.

ادامه مطلب

شهرالکترونيک

اتصال بیشتر دستگاه ها به مرکز ملی تبادل اطلاعات تا پایان تابستان

رییس سازمان فناوری اطلاعات با اعلام اتصال 151 دستگاه به مرکز ملی تبادل اطلاعات، گفت: مطابق قانون در پایان برنامه ششم توسعه 100 درصد خدمات دولت باید الکترونیکی شده باشند که با برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان تابستان جاری بیشتر دستگاه ها مرکز ملی تبادل اطلاعات متصل می شوند.

ادامه مطلب

سراييان

طي 10 روز آينده

راه اندازي سامانه ثبت و تاييد درخواست هاي ارزي محصولات و خدمات نرم افزاري

طبق توافق ميان معاونت توسعه مديريت و امور پشتيباني وزارت ارتباطات، سازمان فناوري اطلاعات ايران و سازمان نظام صنفي رايانه اي کشور، سامانه ثبت و تاييد درخواست هاي ارزي محصولات و خدمات نرم افزاري با هدف تسهيل و تسريع و شفاف سازي، کنترل و پايش، نظام پاسخگويي و فرآيند مربوط به تاييد و تشخيص تا رفع تعهد ارزي ظرف مدت 10 روز آينده راه اندازي مي شود.

ادامه مطلب

موتورجستجو

معاون وزير ارتباطات:

استفاده از موتور جستجوي بومي براي دستگاه هاي دولتي الزامي مي‌شود

معاون وزير ارتباطات گفت: در حال تهيه دستورالعملي هستيم که در صورت تصويب هيات وزيران، استفاده از موتور جستجوي بومي براي دستگاه هاي دولتي الزامي شود.

ادامه مطلب

سراييان

از زمان آغاز فیلترینگ

کاهش 50 درصدی بازدید از پست‌های تلگرامی

رییس سازمان فناوری اطلاعات با بیان اینکه میزان ترافیک بین المللی پیام رسان ها با کاهش برآوردی 67درصد مواجه شده است، گفت: تاکنون 22 میلیون نصب پیام رسان های داخلی داشتیم که از این تعداد 8.5 میلیون کاربر فعال هستند.

ادامه مطلب

سراييان

ابلاغ 23 پروژه اولويت‌دار دولت الکترونيکي از سوي دولت

رييس سازمان فناوري اطلاعات با اشاره به ابلاغ 23 پروژه اولويت دار دولت الکترونيک، گفت : بر اساس اين مصوبه، دستگاه‌هاي اجرايي متولي پروژه‌هاي اولويت‌دار، مکلف‌اند ظرف مدت يک ماه، برنامه‌هاي اجرايي پروژه‌هاي مذکور را به کميسيون توسعه دولت الکترونيک اعلام کنند.

ادامه مطلب

سراييان

رئيس سازمان فناوري اطلاعات خبر داد

دولت همراه راه‌اندازي شد

رئيس سازمان فناوري اطلاعات با بيان اينکه هدف دولت همراه ارائه خدمات به مردم از يک زنجيره واحد است، اين خدمت را قابل ارائه بر بستر گوشي تلفن همراه اعلام کرد.

ادامه مطلب

ملک

با حکم رييس سازمان فناوري اطلاعات:

معاون توسعه مديريت و امور پشتيباني سازمان فناوري اطلاعات منصوب شد

با حکم رسول سراييان رييس سازمان فناوري اطلاعات حسين ملک به عنوان معاون توسعه مديريت و امور پشتيباني سازمان فناوري اطلاعات منصوب شد.

ادامه مطلب