شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
سرعت
اينترنت

سرعت اينترنت‌تان چقدر است؟

کاربران اينترنت پرسرعت مي‌توانند با استفاده از ابزارهاي تست سرعت و کيفيت، از وضعيت سرويس دريافتي خود اطمينان حاصل کرده و درصورت عدم تطابق سرويس ارائه‌شده با سرويس درخواستي، شکايت کنند.

ادامه مطلب

fiber

حدنصاب سرعت انتقال داده به 186 گیگابیت در ثانیه رسید

محققان موفق شدند سرعت ارسال داده را به 186 گیگابیت در ثانیه برسانند که حدنصاب جدیدی در جهان است و به ساخت نسل جدیدی از فناوری‌های پرسرعت شبکه کمک می‌کند.

ادامه مطلب

chip

تراشه جدید حدنصاب سرعت انتقال در ارتباطات داده‌ای بی‌سیم را پشت سر گذاشت

شرکت ژاپنی روهم(Rohm) که سازنده قطعات الکترونیکی است از ساخت تراشه جدیدی خبر داد که سرعت انتقال داده را به میزان بی‌سابقه 1.5 گیگابیت در ثانیه می‌رساند و احتمال دارد این سرعت در آینده به 30 گیگابیت در ثانیه هم برسد.

ادامه مطلب

مجلس

کمیسیون صنایع با زیرساخت در مورد وضعیت اینترنت مذاکره می کند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اعتقاد بر اینکه وضعیت شبکه اینترنت در کشور نابسامان است، اعلام کرد: مذاکراتی را با شرکت ارتباطات زیرساخت انجام داده ایم و منتظر نتیجه آن هستیم.

ادامه مطلب

k-computer

رایانه‌ ژاپنی حدنصاب سرعت را شکست

ابر رایانه‌ای ژاپنی با اجرای 10 کوادریلیون محاسبه در ثانیه حد نصاب سریع‌ترین رایانه جهان را که متعلق به خودش بود پشت سر گذاشت(هر کوادریلیون برابر هزار تریلیون است).

ادامه مطلب

تلفن همراه

توسط سامانه متما؛

سرعت و کیفیت اینترنت موبایل هم بررسی می شود

سرپرست مرکز مدیریت توسعه ملی اینترنت از افزودن نام دو اپراتور موبایل به سامانه تست سنجش سرعت ارایه دهندگان خدمات اینترنتی کشور خبر داد و گفت: از این پس کیفیت و سرعت اینترنت ارایه شده روی موبایل –GPRS – اپراتورهای اول و دوم نیز تست و اندازه گیری می شود.

ادامه مطلب

حسيني

منشی کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

سرعت پایین اینترنت در صحن علنی مجلس بررسی می‌شود

منشی کمیسیون صنایع و معادن اعلام کرد: بررسی سرعت پایین اینترنت در کشورمان در دستور کار هیات رییسه مجلس قرار گرفت و تا چندی دیگر وزیر ارتباطات باید در صحن علنی مجلس در این زمینه پاسخگو باشد.

ادامه مطلب

اينترنت

قیمت تمام شده اینترنت بازبینی می‌شود

یکی از عوامل اصلی که در کنار مشکلات فنی موجب توسعه نیافتن اینترنت پرسرعت شد، بالا بودن تعرفه این سرویس در سبد هزینه خانوار است.
جالب اینجاست که همین اینترنت 128 کیلوبایتی که در ایران به کاربران با قیمت 15 هزار تومان واگذار می‌شود در کشورهای همسایه همچون ترکیه، امارات، پاکستان و غیره بابت اینترنتی معادل یک مگابیت در ثانیه 20 هزار تومان از کاربران دریافت می‌شود.

ادامه مطلب

انصاري

معاون سازمان فناوری اطلاعات ایران:

نرم افزار ایرانی سنجش سرعت اینترنت تکمیل تر می شود

معاون سازمان فناوری اطلاعات ایران از افزوده شدن چندین پارامتر جدید به نرم افزار ایرانی سنجش سرعت که امکان آگاهی از سرعت واقعی اینترنت را برای کاربر فراهم می کند خبرداد.

ادامه مطلب

رحماني

نایب رییس اول کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

کاربران از سرعت اینترنت گله مندند

نایب رییس اول کمیسیون صنایع و معادن مجلس اعلام کرد: سرعت و دسترسی به شبکه اینترنت رضایت بخش نیست و مردم در این زمینه بسیار گله مند هستند.

ادامه مطلب