شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

توسط سامانه متما؛

سرعت و کیفیت اینترنت موبایل هم بررسی می شود

تلفن همراه

یکشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۰:۰۰


سرپرست مرکز مدیریت توسعه ملی اینترنت از افزودن نام دو اپراتور موبایل به سامانه تست سنجش سرعت ارایه دهندگان خدمات اینترنتی کشور خبر داد و گفت: از این پس کیفیت و سرعت اینترنت ارایه شده روی موبایل –GPRS – اپراتورهای اول و دوم نیز تست و اندازه گیری می شود.

وایمکس نیوز - محمدرضا توکلی در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به راه اندازی سرویس سنجش سرعت اینترنت از سوی مرکز متما که طی آن هرماه شرکت های برتر ارایه دهنده خدمات اینترنت از لحاظ متوسط سرعت و کیفیت ارسال اینترنت به کاربران ارزیابی می شوند، گفت: از آنجا که اتصال به اینترنت از طریق تلفن همراه نیز در کشور فراهم است، نحوه سرویس دهی اپراتورهای موبایل نیز دراین سیستم مورد ارزیابی قرار می گیرد.
وی با بیان اینکه کاربران اینترنت و موبایل با تست و اطلاع از سرعت واقعی اینترنت خود می توانند در این ارزیابی شرکت کنند، ادامه داد: از ابتدای مرداد اطلاعات اپراتور ایرانسل به مرکز متما رسیده و اطلاعات این اپراتور در رتبه بندی های سنجش سرعت اینترنت لحاظ می شود اما همراه اول هنوز اطلاعات خود را به این مرکز ارایه نکرده است.
توکلی با تاکید براینکه از اپراتور همراه اول درخواست شده که آدرس های IP که تحت مالکیتش قرار دارد را در اختیار مرکز متما قرار دهد، اضافه کرد: به این وسیله مشترکان موبایل هم توسط سرورهای سنجش سرعت متما می توانند از کیفیت و سرعت اینترنت GPRS خود مطلع شوند.
سرپرست مرکز مدیریت توسعه ملی اینترنت این اقدام را در راستای تکمیل سامانه سنجش سرعت اینترنت کشور عنوان کرد و افزود: هم اکنون امکان تست انواع اتصالات اینترنت از قبیل دایل آپ، ADSL، وایمکس و GPRS با سرعت های مختلف در این سامانه وجود دارد.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو