پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
مخاطرات-فضای-مجازی
فضای مجازی

نامه جمعی از اساتید بسیجی دانشگاه های کشور به وزیر ارتباطات

بیش از ۱۰۰۰ استاد بسیجی دانشگاه های کشور در نامه ای به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، عنوان کردند: انتظار ملی و الزامات حکمرانی ایجاب می کند در حرکتی انقلابی و جهادی، نسبت به رفع دغدغه مردم و مسئولان در عرصه متنوع، گسترده و حقیقی موسوم به فضای مجازی وارد عمل شده و گامی بلند در راستای کاهش نگرانی های خانواده ها، مربیان و دلسوزان ملت ایران بردارید.

ادامه مطلب

فضای مجازی

یک کارشناس فناوری اطلاعات:

ناتوانی طرح حمایت از کاربران فضای مجازی در اقناع افکار عمومی

یک کارشناس فناوری اطلاعات با انتقاد از ناتوانی طرح حمایت از کاربران فضای مجازی در اقناع افکار عمومی، گفت: کلی گویی در این طرح به سردرگمی در حوزه حکمرانی فضای مجازی کشور دامن می‌زند.

ادامه مطلب

دولت

سند صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی تصویب شد

سند صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی و همچنین سند چشم‌انداز فضای مجازی در افق ۱۴۱۰ در جلسه شورای‌عالی فضای مجازی به تصویب نهایی رسید.

ادامه مطلب

اینستاگرام

هشدار دادستان های آمریکا به فیس بوک برای لغو طرح اینستاگرام کودکان

بیش از ۴۰ دادستان کل در ایالت های مختلف آمریکا از مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس بوک خواستند تا طرح خود برای راه اندازی اینستاگرام کودکان را کنار بگذارد.

ادامه مطلب

کودکان و نوجوانان در اینترنت

کشورهای مختلف چگونه از کودکان در فضای مجازی محافظت می‌کنند؟

هم‌زمان با افزایش استفاده از اینترنت به خصوص از سوی کودکان و نوجوانان، کشورهای مختلف قوانین و سیاست‌هایی برای حفاظت از حقوق و امنیت آنها در فضای مجازی تصویب کرده‌اند.

ادامه مطلب

کودک سایبری

اجرای طرح «کودک سایبری» با هدف جلوگیری از آسیب‌های شبکه‌های مجازی

رئیس پلیس فتا استان کردستان از اجرای طرح پویش مردمی «کودک سایبری» توسط پلیس فتا در سطح کشور خبر داد و گفت: یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های این طرح راه‌های جلوگیری از آسیب‌های استفاده از شبکه‌های مجازی در میان کودکان است.

ادامه مطلب