جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

اجرای طرح «کودک سایبری» با هدف جلوگیری از آسیب‌های شبکه‌های مجازی

کودک سایبری

شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۳:۳۷


رئیس پلیس فتا استان کردستان از اجرای طرح پویش مردمی «کودک سایبری» توسط پلیس فتا در سطح کشور خبر داد و گفت: یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های این طرح راه‌های جلوگیری از آسیب‌های استفاده از شبکه‌های مجازی در میان کودکان است.

تیک نیوز- سرهنگ مهدی دانش پور، رئیس پلیس فتا استان کردستان در تشریح این خبر اظهار داشت: شبکه‌های اجتماعی در کنار قابلیت‌های فراوان خود در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی‌، تهدید و آسیب‌هایی نیز برای کودکان در فضای مجازی به دنبال دارد که این موضوع دقت و توجه بیشتری را از سوی والدین می‌طلبد. 

این مقام انتظامی بیان داشت: در چارچوب طرح پویش مردمی کودکان سایبری از ظرفیت‌ بسترهای رسانه‌های نوین، رسانه ملی، رسانه‌های برخط و وب‌سایت پلیس فتا همچنین فضای فیزیکی در معابر، ادارات و سازمان‌ها حدالمقدور با همکاری داوطلبانه کلیه فرهیختگان علاقه‌مند به مشارکت در امر فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی هم‌وطنان در حوزه‌ پیشگیری از جرائم سایبری، استفاده و از کاربران فضای مجازی خواسته می‌شود به پویش مردمی «کودکان سایبری» با شعار «پلیس فتا، حامی کودکان در فضای مجازی» بپیوندند.

وی پیرامون اهداف این طرح افزود: یکی از شکاف‌های ارتباطی میان والدین و کودک ایجاد محدودیت‌های شدید برای استفاده از فضای مجازی بر کودکان است، این محدودیت باعث حساسیت بیشتر کودکان و نوجوان می‌شود؛ برای كاهش آثار مخرب فضای مجازی باید شیوه استفاده درست از این ابزار را به آنان نشان داد، بنابراین رفتار صحیح والدین و ارائه راهكارهایی كه بهترین گزینه جهت تصحیح رفتار كودكان، نوجوانان و جوانان است‌، موجب راهنمایی و همراهی آگاهانه آن‌ها می‌شود.

سرهنگ دانش پور در ادامه بیان داشت: موضوعات مرتبط با کودکان جهت اجرای پویش مردمی شامل کودکان و اعتیاد اینترنتی، شکاف دیجیتال والدین و کودکان، اصول والدگری در فضای مجازی کودکان و ایمنی در آموزش مجازی، پیشگیری از آسیب‌های فضای مجازی می‌باشد.

 رئیس پلیس فتا استان کردستان در پایان خاطرنشان کرد:  امروزه کودکان از سنین پایین شروع به یادگیری و استفاده از فضای مجازی می‌نمایند این کودکان به‌مرور تبدیل به افراد ماهری در این زمینه خواهند شد و ممکن است از والدین در این خصوص پیشی بگیرند بنابراین بهتر است والدین توجه داشته باشند تا سواد رسانه‌ای خود را افزایش داده تا در صورت لزوم بتوانند استفاده فرزندان خود را از این فضاها مدیریت کنند. در استفاده از فضای مجازی محدویت هایی را به روی دستگاه فرزندان خود اعمال و آن‌ها را ملزم به رعایت قوانین و مقررات نمایید.


منبع: پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو