یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

گوشی، تبلت، لپ تاپ

جزئیات تازه از پرونده لغو رجیستری ۳۴۰۰ گوشی

به دنبال درخواست نمایندگان اتحادیه‌های مربوطه و صاحبان حدود ۳۴۰۰ گوشی تلفن همراه که رجیستری آنها لغو و غیرفعال شده بود، طی جلسه‌ای با حضور نمایندگان دستگاه‌های ذیربط موضوع بررسی و مقرر شد که درخواست صاحبان کالا به ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز منعکس و مجدد بررسی انجام شود، در این بین ادعاهای مطرح شده قابل تامل است.

ایجاد ۴۳ هزار شغل پایدار با تولید تلفن‌همراه در داخل کشور

با اجرایی شدن طرح وزارت ارتباطات درباره حمایت از تولید گوشی همراه، برای ۴۳ هزار نفر شغل پایدار به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌شود.

چگونه گوشی گمشده یا دزدیده‌ شده را پیدا کنیم

همه ما در گوشی‌های هوشمند خود فایل‌ها و داده‌هایی داریم که از دست دادن آنها یا دسترسی غریبه‌ها به این اطلاعات خسارت سنگین و گاه جبران‌ناپذیری را وارد می‌کند. خوشبختانه امروزه راهکارهایی برای ردیابی گوشی‌های هوشمند وجود دارد و کاربران می‌توانند از طریق برنامه‌هایی مثل Find My Mobile سامسونگ، گوشی گمشده خود را پیدا کنند یا در زمان سرقت به اطلاعات داخل گوشی دسترسی داشته باشند.

رجیستری تبلت‌ها اجرایی شد

تبلت‌های برند لنوو از روز گذشته (۲ مرداد) مشمول طرح رجیستری شدند و از این پس خریداران، پس از استعلام اصالت، برای فعال‌ کردن این تبلت‌ها در شبکه مخابراتی کشور، باید همراه کالا، کد فعال‌سازی دریافت کنند.

مهلت سه روزه برای رجیستری تبلت‌ها از طریق اتصال به شبکه ارتباطی

با آغاز فاز دوم رجیستری، از دوم مردادماه، رجیستری تبلت‌ها در دستور کار قرار می‌گیرد. با توجه به تمدید نشدن مهلت رجیستری، دارندگان تبلت‌ باید دستگاه‌های خود را برای ورود به شبکه ارتباطی کشور روشن کنند.

بازار گوشی در خطر کمبود و گرانی

فعالان بازار با تاکید بر رشد واردات گوشی‌های شیائومی در ماه‌های اخیر و برخورداری این محصولات از تکنولوژی روز و در عین حال قیمت مناسب برای مصرف‌کننده، معتقدند که ممنوعیت واردات مدل‌های پرمصرف، تعادل بازار را بهم می‌زند ‌و مردم را از برخورداری از گوشی‌های با کیفیت مطلوب ‌و مقرون‌به‌صرفه محروم می‌کند.

اپل تمام آیفون‌های سال ۲۰۲۲ را به ۵G مجهز می‌کند

اپل که سال گذشته گوشی‌های آیفون خود را در دو مدل ۵G و ۴G ارائه کرده بود در سال آینده قرار است برای اولین بار تلفن‌همراه ارزان خود را نیز تغییر داده و تمام آنها را به ۵G مجهز کند.

نمایشگر آیفون جدید همیشه روشن می ماند

براساس گزارشی جدید احتمالا آیفون های جدید مجهز به نمایشگری خواهند بود که همیشه روشن می ماند و همزمان به حفظ شارژ باتری نیز کمک می کنند.

حدود قیمت گلکسی A۲۲ ۵G سامسونگ چقدر است

گوشی سامسونگ گلکسی A۲۲ ۵G اوایل تیر ماه با قیمت پایه ۲۳۰ یورو وارد بازار اروپا شده بود. اکنون قیمت اقتصادی‌ترین موبایل ۵G سامسونگ در بازار هند نیز مشخص شده است. کنار هم قرار دادن قیمت بازارهای مختلف می‌تواند یک حدود قیمت از این محصول را در بازار ایران ارائه کند.

اپل ساخت آیفون‌های مینی را متوقف کرد

بر اساس اخبار اخیرا منتشر شده، شرکت اپل پیش از فرا رسیدن سومین سالگرد عرضه گوشی‌های آیفون مینی تولید این سری را متوقف کرده است.

مطالب پر بازدید آرشیو