پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

آرشیو مقالات و یادداشت ها

حرف های عمو مردکی درتله کام ۲۰۲۱

تله کام ۲۰۲۱ با همه کوچکی نسبت به بیست و یک دوره پیشین خود به پایان رسید. آنچه احتمالا از این نمایشگاه باقی مانده است تا اثربخشی این نمایشگاه مهم حوزه مخابرات را به تصویر بکشد لزوما نه رویدادهای برگزاری است که حرف های غیررسمی بازدید کنندگان آن در گفتگوهای میان فردی هم می تواند باشد.

پاسخ پرابهام مبین نت به یک ابهام

با انتشار این موضوع که " مودم‌های مبین نت بدون اطلاع کاربر "بیت کوین" ماین می‌کنند " از سوی یک توسعه دهنده ایرانی در شبکه های اجتماعی، شاهد پاسخ پرابهام مبین نت به این پیام و بازخورد کاربران به این پاسخ هستیم.

وزیر ارتباطات با انتشار یادداشتی مطرح کرد: ضرورت نوسازی ساختارهای کهنه در عصر «حکمرانی هوشمند»

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه این روزها مفهوم «حکمرانی هوشمند» به کار می‌رود؛ یعنی باید فراتر از «حکمرانی فضای مجازی» را دید، یعنی مساله آن است که از طریق فناوری‌های نو بتوان مساله‌های اساسی حکمرانی را حل کرد نوشت: دنیا در حال ورود به دوره «حکمرانی هوشمند» است و در این دوره است که ساختارهای کهنه دولت‌ها نیاز به نوسازی می‌یابند و این نوسازی بدون اتکا و فهم عمیق از فناوری، ما را از مسیر پیشرفت دورتر خواهد کرد.

باخت تحقیر آمیز صدا و سیما در برابر فردوسی پور / چه کسی باید پاسخگو باشد؟

استقبال گسترده جوانان از گزارش اینستاگرامی فوتبال توسط فردوسی پور و افزایش چند برابری فالوورهای کنفدراسیون فوتبال آسیا ( AFC ) مهمترین پیامش باخت تحقیرآمیز صداوسیما در برابر فردوسی پور بود.

آیا الگوی اقتصاد دیجیتال صرفاً در دوران تحریم کار راه‌انداز است؟

دوران انقلاب صنعتی چهارم دوران مدیریت تغییرات راهبردی است. دوران تاثیر تحول دیجیتال بر ارکان اقتصاد است. دوران پذیرش الگوی اقتصاد دیجیتال است. اقتصاد دیجیتال الگویی از اقتصاد است که دارای ویژگی های راهبردی است.

از غفلت سهامداران ایرانیان نت چه کسی سود می برد؟

شرکت خدمات ارتباطی و الکترونیکی ایرانیان نت طبق پروانه صادره از سوی رگولاتوری متعهد بود تاپایان سال ۱۳۹۷ تعداد ۵ میلیون پورت در ۱۹ شهر کشور و در طول ۸ سال ازتاریخ صدور پروانه، تعداد ۶.۸۷۱.۰۰۰ پورت سرویس باند پهن با فناوری FTTx دایرکند. تاکنون چه میزان از تعهد این اپراتور محقق شده است کسی نمیداند؟ آیا کسی هست که پاسخگو باشد؟

آغاز یا پایان مناقشه وزارت ارتباطات و صدا و سیما بر سر فرکانس های ۷۰۰ و ۸۰۰

موضوع تخصیص باندهای فرکانسی ۷۰۰ و ۸۰۰ مگاهرتز به تلویزیون آنالوگ، برمی گردد به قبل از انقلاب که این تکه باندها با وجود فقط دو شبکه تلویزیونی در اختیار صدا و سیما قرارداده شد اما با تشکیل سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درسال ۱۳۸۲، مدیریت طیف رادیویی کشور از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به این سازمان محول گردید و از همان زمان یعنی حدود ۱۷ سال است که این موضوع مورد مناقشه رگولاتوری و صدا وسیما است.

ولی‌اله فاطمی اردكانی از تجربه ۴۰ ساله خود می‌گوید: فساد سازمان‌یافته عامل حذف بخش خصوصی از پروژه‌های کلان بانکی

سید ولی‌اله فاطمی اردکانی مدیرعامل بنیاد ققنوس است؛ ققنوس در سال‌های اخیر به عنوان شرکتی پیشرو خصوصا در حوزه استفاده از فناوری بلاک‌چین شناخته شده است و بسیاری معتقدند که این شرکت می‌تواند در شکل‌دهی به زیرساخت اقتصاد و بانکداری کشور نقشی مهم و اثرگذار داشته باشد.

هشتگ چیست و چطور یک هشتگ هوشمندانه و مؤثر بسازیم؟

اغلب ما دست کم یکبار واژه هشتگ به گوشمان خورده است یا در شبکه های اجتماعی به آن برخورد کرده ا یم .اما باید بپذیریم که با وجود همه گیر بودن شبکه های اجتماعی، هنوز عده ی زیادی از مردم نمیدانند هشتگ چیست .از طرفی بین دانستن یک مفهوم با داشتن درک درستی از آن فرق زیادی وجود دارد .

ایرانیان نت و زیان های ملی آن/ چه کسی پاسخگوست؟

پروژه بی بدیل ملی FTTH با ثبت پروانه به نام شرکت ایرانیان نت درسال ۱۳۹۱برای مدت ۶ سال در فاز صفر ویک باقی مانده و به دلیل دوره انحصار و صیانت پیش بینی شده برای این اپراتور تازه وارد، اجازه فعالیت دراین زمینه به سایر اپراتورها نیز داده نشده است

مطالب پر بازدید آرشیو