سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳

معاون وزير ارتباطات خبر داد:

کسب و کارهاي نوپاي فناوري اطلاعات شناسايي مي شوند

کسب و کار - فضاي مجازي

سه شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷:۰۰


معاون وزير ارتباطات از نيازسنجي و شناسايي کسب و کارهاي نوپاي فناوري اطلاعات در راستاي برآورد وضعيت فعالان زنجيره ICT کشور خبر داد و گفت: مرحله نوپايي تا تجاري سازي به يکديگر متصل مي شوند.

وايمکس نيوز - نصرالله جهانگرد با بيان اينکه تا کنون برآورد دقيقي از کسب و کارهاي نوپاي فناوري اطلاعات وجود نداشته است، اظهار داشت: با راه‌اندازي مرکز توانمندسازي کسب و کارهاي نوپا و استارتاپ‌ها قصد داريم برآورد دقيقي از وضعيت فعالان زنجيره ارزش فناوري اطلاعات و ارتباطات از طراحان ايده تا سرمايه‌گذاران اين بخش داشته باشيم.

وي با بيان اينکه نيازمند دستيابي به آمار متمرکزي در حوزه کسب و کارهاي مرتبط با بخش ICT هستيم، ادامه داد: با آغاز به کار مرکز توانمندسازي و تسهيل‌گري کسب و کارهاي نوپاي فاوا تمامي بازيگران اين عرصه به صورت متمرکز در اين مرکز جمع شده و مي‌توان آمار مشخصي از وضعيت و نحوه تعامل آنها به دست آورد.

معاون وزير ارتباطات با اشاره به اينکه مرکز توانمندسازي کسب و کارهاي نوپا به عنوان ايجادکننده يک شبکه ميان تمامي ظرفيت‌هاي موجود در حوزه ICT فعاليت خواهد کرد، گفت: اين مرکز به نوعي مشاوره، راهنما و حلقه واسط براي فعالان عرصه فناوري اطلاعات خواهد بود که مي‌تواند ظرفيت‌هاي مختلف را از مرحله نوپايي تا تجاري‌سازي محصول به يکديگر متصل کند.

وي با بيان اينکه اين مرکز به نوعي باشگاه مجازي همه فعالان کسب و کارهاي فاوا خواهد بود، ادامه داد: مرکز توانمندسازي، مراکز رشد، پارک‌هاي علم و فناوري و مراکز شتاب‌دهنده استارتاپ‌ها را به صاحبان ايده متصل مي‌کند تا با شناساندن ظرفيت‌هاي موجود و تامين منابع از سوي سرمايه‌گذار، ايده به محصول تبديل شود.

رئيس سازمان فناوري اطلاعات ايران گفت: تامين کمبودهاي حقوقي و مقرراتي و بازکردن گره فعاليت‌هاي بخش خصوصي از جمله اهداف مدنظر براي کسب و کارهايي خواهد بود که توانايي خود را به اين مرکز اعلام کنند.

 

منبع : مهر

 

 

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو