سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

مدیرکل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری:

سالی پررونق در برابر حوزه علم و فناوری قرار دارد

فناوري - علم - ارتباطات

دوشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۵:۰۰


مدیرکل تجاری سازی و نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: در صورت تصویب احکام پیشنهادی دولت در زمان بررسی بودجه 95 در مجلس شورای اسلامی، سال آینده به لحاظ منابع و اعتبارات سالی پررونق برای حوزه علم و فناوری خواهد بود.

وایمکس نیوز - اسماعیل قادری فر روز دوشنبه در گفتگویی افزود: خوشبختانه براساس پیشنهادهای دولت در قالب لایحه بودجه 95 کل کشور که به مجلس تقدیم کرده است، ردیف های بودجه ای مربوط به حوزه علم و فناوری افزایش خوب و چشمگیری داشته است.
وی بیان کرد: در لایحه پیشنهادی دولت ردیف های بودجه ای ویژه ای برای حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی در نظر گرفته شده، به طوری که پیشنهاد شده است 200 میلیون دلار به صندوق نوآوری و شکوفایی برای حمایت از کسب و کار دانش بنیان اختصاص پیدا کند .
قادری فر اظهارکرد: بودجه خوبی برای معاونت علمی پیشنهاد شده است و مطمئن هستیم مجلس شورای اسلامی در فرصتی که برای تصویب لایجه بودجه 95 دارد، به این حوزه که از حوزه های مهم و مورد تاکید مقام معظم رهبری و مورد عنایت دولت است و در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی ، اقتصاد دانش بنیان به عنوان زیر ساخت اقتصاد مقاومتی دیده شده است، نظر مثبت دهد.
وی گفت: دیدگاه دولت یازدهم این است که توسعه کسب و کار دانش بنیان و فعالیت های کسب و کارانه شرکت های دانش بنیان است که می تواند اساس اقتصاد مقاومتی را شکل دهد.
وی با اشاره به این که بودجه امسال معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حدود دو هزار میلیارد ریال بود، گفت: امیدواریم احکام پیشنهادی در زمان بررسی بودجه 95 در مجلس مورد تصویب قرار گیرد و سال آینده به لحاظ منابع و اعتبارات سال پررونقی برای حوزه علم و فناوری باشد.
وی همچنین در خصوص برنامه ششم توسعه درحوزه علم و فناوری افزود: دولت برای توسعه جریان علمی و فناوری کشور و برای این که بتوانیم در افق سند چشم انداز 1404 که باید دو برنامه پنج ساله را سپری کنیم و در آنجا به سهم 50 درصد از تولید ناخالص ملی ماحصل کسب و کار دانش بنیان برسیم، احکام خوبی را پیشنهاد کرده است، امیدواریم با بررسی برنامه ششم توسعه این احکام مورد تصویب قرار گیرد.

 

منبع : ایرنا

 

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو