جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

از دو سامانه امدادی و راداری ایران‌ساخت رونمایی شد

رادار

شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹:۲۸


سامانه‌های راداری و امدادی با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد، فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش رونمایی شد.

تیک نیوز-دو محصول ایران‌ساخت سامانه‌های راداری و امدادی با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان در سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تولید شده است.

سامانه راداری بهمن بدون انتشار امواج و منطبق با پیشرفته‌ترین فناوری روز دنیا در این حوزه از قابلیت شناسایی و کشف ریزپرنده ها همچون هواپیماهای بدون سرنشین و رادارگریز برخوردار است.

همچنین اتاق عمل سیار خودکششی تحت عنوان نجات، با قابلیت استفاده در موقعیت‌های بحرانی، امکانات حیاتی حوزه پزشکی را ارائه می کند و برای نخستین بار در کشور بومی‌سازی شده است.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری، در این مراسم با اشاره به نقش دانش بنیان ها در تولیدات تجهیزات فناورانه و راهبردی گفت: ورود این شرکت‌ها به هر حوزه‌ای از دفاعی، صنعتی، سلامت و تجاری نویدبخش ورود نوآوری به آن حوزه ها است و از آمادگی بخش‌های مختلف برای استقبال از این نوآوری‌ها حمایت می کنیم.

وی با اشاره به رویکرد مثبت پدافند هوایی به تحول و ساخت دستاوردهای ایران‌ساخت ادامه داد: پدافند هوایی جزء پیشگامان در عرصه دانش‌بنیان است و رویکرد باز و مثبت این بخش به نوآوری دانش‌بنیان‌ها زمینه‌ساز تحولات ارزشمندی شد. امیدوارم این رویکرد به دیگر بخش‌های کشور تعمیم پیدا کند.

طبق اعلام مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی، ستاری با بیان اینکه نوآوری، ارمغان شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق برای بخش‌های گوناگون است، بیان کرد: باید به موضوع نوآوری توجهی ویژه داشته باشیم. زیرا نوآوری است که پیشرفت و فائق آمدن بر مشکلات را به همراه دارد و آبادانی در گروی نوآوری شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق است.

منبع:ایسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو