شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

اپراتورهاي ارائه‌‌دهنده خدمات و محتواي الکترونيکي راه‌اندازي مي‌‌شوند

خسرو سلجوقي

یکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵:۰۰


عضو هيأت عامل سازمان فناوري اطلاعات ايران گفت: با هدف تسريع در دستيابي به اهداف شبکه ملي اطلاعات عنوان و مجري پروژه‌هاي «دولت الکترونيکي و همراه» و «?? برابر کردن توليد محتواي داخلي با رويکرد کسب‌وکار ديجيتالي» تغيير يافت.

وايمکس نيوز- خسرو سلجوقي مدير پروژه ده برابر کردن توليد محتواي داخلي با رويکرد کسب‌وکار ديجيتالي با مشارکت حداکثري بخش خصوصي در گفت‌وگو با خبرنگار فناوري اطلاعات خبرگزاري فارس، اظهارداشت: بخش خدمات و محتوا از عناصر اصلي شبکه ملي اطلاعات است و در اين راستا پروژه ده برابر کردن توليد محتواي داخلي با رويکرد کسب‌وکار ديجيتالي در سال 95 با مديريت من آغاز شد و در سال جاري با تغيير عنوان به آقاي جهانگرد رييس سازمان فناوري اطلاعات ايران سپرده شد.

وي افزود: عنوان پروژه جديد «ايجاد اپراتورها/شرکت‌هاي ارائه‌کننده خدمات و محتواي الکترونيکي» و «توسعه زيرساخت و محتواي بومي» ناميده شده است.

عضو هيات عامل سازمان فناوري اطلاعات ايران افزود: براي تدوين منشور پروژه و برنامه اجرايي از تجربه و عملکرد پروژه دو برابر کردن استفاده خواهد شد که در هفته آينده پيش‌نويس منشور پروژه تهيه و براي کسب نظر و تاييد به سازمان برنامه ‌و بودجه و ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي ارسال خواهد شد.

سلجوقي تاکيد کرد: اين تغيير تحول در عنوان و تعيين مسئول در سطح معاون وزير در راستاي اهميت پروژه و ضرورت استفاده از تمامي ظرفيت سازمان فناوري اطلاعات ايران و ساير دستگاه‌هاي اجرايي و بخش خصوصي براي تسريع در دستيابي به شبکه ملي اطلاعات انجام ‌شده است.

وي اضافه کرد: در همين راستا عنوان پروژه «دولت الکترونيکي و همراه» نيز به «ارائه 100 درصد خدمات دولت به‌ صورت الکترونيکي بر بستر شبکه ملي اطلاعات با استفاده از ظرفيت توسعه‌اي دستگاه‌هاي تابعه خود با مشارکت حداکثري بخش غيردولتي با همکاري سازمان اداري و استخدامي کشور» تغيير کرد که از اين پس با تمرکز بيشتر روي ارائه خدمات و هدف 100 درصدي تعيين خدمات دولت، دستيابي به اهداف شبکه ملي اطلاعات تسريع مي‌شود.

وي افزود: آقاي جهانگرد به‌ عنوان مدير اين پروژه نيز تعيين شده اند که با تعيين معاون وزير به عنوان مدير هر دو پروژه، موفقيت‌هاي بيشتر در دولت دوازدهم در موضوع شبکه ملي اطلاعات اميد مي‌رود.

منبع: فارس

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو