یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رونمايي از 20 محصول جديد در «تلکام 2018»

رستگار

یکشنبه ۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۵:۰۰


دبير سنديکاي صنعت مخابرات ايران با اشاره به شعار «دستاوردهاي تازه، فرصت هاي پيشرو» براي تلکام 97 گفت: در شرايط ويژه کنوني کشور، شرکت هاي عضو سنديکا توانسته اند در شش ماهه اول سال 20 محصول جديد به بازار عرضه کنند که نشان از تغيير روش آنها در شرايط بحران دارد و اين يکي از دستاوردهاي نمايشگاه تلکام 97 است.

وايمکس نيوز- فرامرز رستگار دبير سنديکاي صنعت مخابرات ايران با اشاره به اينکه سال 97 به نام «حمايت از کالاي ايراني» نامگذاري شده است گفت: بعد از اعلام وزير ارتباطات مبني بر اينکه امسال،  52 محصول پيشرفته جديد در حوزه ICT معرفي و عرضه مي کنيم، شرکت هاي عضو سنديکا به عنوان تيم توليد کننده محصولات اعلام کردند که از اين تعداد 40 محصول پيشرفته را تا پايان سال در حوزه ICT معرفي مي کنند.

وي تفاوت فاحش نمايشگاه امسال با سال هاي گذشته را ارائه دستاوردهاي نو در قالب طرح و محصولات جديد دانست و افزود: در نمايشگاه 20 محصول معرفي مي کنيم و تا پايان سال تمام 40 محصول معرفي و عرضه مي شوند. اين تفاوت فاحشي است که بين نمايشگاه امسال و سال هاي گذشته مي بينيم و نشان از اين دارد که شرکت ها تحقيقات و آموزش را در شرايط فعلي همزمان دنبال کرده اند که اين يک نويد در جهت بهينه سازي صنعت است.

دبير سنديکاي صنعت مخابرات با بيان اينکه در طول سال هاي گذشته اگر شرکتي با بحران مالي مواجه مي‌شد اولين کاري که مي کرد حذف آموزش و تحقيقات بود، گفت: حذف هزينه تحقيقات و آموزش باعث مي شد که در زمان شکوفايي ديگر شرکت نمي توانست محصول به روز ارايه کند.

وي افزود: رونمايي از 20 محصول در نمايشگاه امسال شايد تلقي دستاورد نداشته باشد، ولي نشان دهنده اين است که در زمان بحران مالي شرکت ها روش و رويکردشان را عوض کرده اند و ديگر هزينه تحقيقات و آموزش پرسنل حذف نمي کنند و اين اصل، يک دستاورد است .

رستگار با اشاره به حضور استارت آپ ها درنوزدهمين نمايشگاه تلکام گفت: ما در سنديکا هم به صورت مستقيم با استارت آپ ها و هم از طريق اتاق بازرگاني که معاونتي براي شکوفايي شرکت هاي نوپا دارد در ارتباط هستيم و معتقديم که استارت آپ ها مي توانند در اتاق فکر شرکت ها يا بخش R&D و طراحي و مهندسي کمک کنند و ارزان تر هم هستند.

دبير سنديکاي صنعت مخابرات با تاکيد بر اينکه مشتريان حوزه صنعت مخابرات مشخص هستند و بنابراين در توزيع و فروش مشکل نداريم، گفت: ما در ورودي احتياج به استارآپ داريم تا ايده و برآورد بياورد و نيازسنجي کند.

وي ادامه داد: ذهن جوانان شفاف تر است تا کساني که تجربه دارند. جوان با ذهن آماده، ريسک پذير و با حضور بيشتر در جامعه در حوزه نيازسنجي بهتر مي تواند کار کند يا اطلاعات خام بهتري مي تواند بدست بياورد و بعد از آن خبرگان بر روي اين اطلاعات پردازش انجام مي دهند اين پردازش اطلاعات به شما کمک مي کند که محصولي بايد توليد کنيد وخود به خود با بازار تطبيق بيشتري پيدا مي کنيد. اين نخستين حوزه اي است که استارت آپ ها مي توانند در صنعت مخابرات وارد شوند.

رستگار بخش ديگري که نياز به حضور شرکت هاي نوپا نياز است را حوزه مربوط به R&D اعلام کرد و گفت: در اين قسمت افراد خبره ورزيده لازم است که پروژه را در دست داشته باشند و آن را تجزيه کنند و بعد شرکت هاي نوپا مي توانند بر روي يکي از بخش هاي پروژه کار کنند. وقتي شما يک سيستم را به 10 زير سيستم خرد کني و يک ورودي و يک خروجي براي آن تعريف بکني، مستقل از اينکه بعدا چه چيزي مي خواهد بشود، شرکت‌ نوپا روي آن کار مي کند و شما در پايان مي تواني يکپارچه سازي انجام بدهي و يک نتيجه بهتر بگيري و اين کار هزينه هاي R&D را به شدت کاهش مي دهد.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو