چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

طبق حکم قاضی آمریکایی؛

شرکت مخابراتی اسپرینت آمریکا 613 هزار دلار مخابرات ایران را پرداخت نمی کند


یکشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۸:۰۰


گروهی از قربانیان تروریسم که طبق حکم یک قاضی فدرال آمریکا باید صدها میلیون دلار غرامت از ایران دریافت کنند می‌توانند از بدهی شرکت اسپرینت نکستل به شرکت مخابرات دولتی ایران برداشت کنند.

وایمکس نیوز - بدهی شرکت مخابراتی اسپرینت به شرکت مخابرات ایران  613 هزار دلار است اما قاضی رویس لامبرت، در واشنگتن این حکم را گامی درست در راستای  احقاق حق قربانیان بمب‌گذاری سال 1996 در برج‌های خبار عربستان اعلام کرد که محل اسکان نظامیان ایالات متحده بود. در آن انفجار که با استفاده از کامیون بمب‌گذاری شده صورت گرفت 19 نظامی آمریکا کشته شدند و بسیاری هم زخمی شدند.

طبق حکمی که لامبرت در سال 2006 صادر کرد قربانیان و خانواده‌های‌شان باید حدود 600 میلیون دلار از ایران غرامت بگیرند. قاضی لامبرت معتقد است که مقامات بلندپایه‌ ایران طراح و پشتیبان این بمب‌گذاری و حزب‌الله لبنان مجری آن بوده است.

به رغم تحریم اقتصادی ایالات متحده علیه ایران، اسپرینت دارای مجوز تبادل ارتباطات راه دور با شرکت مخابرات ایران است و بابت تماس‌های انتقال یافته توسط شبکه‌ ایران مبلغ مذکور را به اپراتور اول ایران بدهکار است.

اسپرینت با این حکم مخالفت کرده بود و آن را در تضاد با سیاست خارجی آمریکا مبنی بر تشویق ارتباطات مخابراتی با ایران می‌دانست.

اما لامبرت به اسپرینت سه هفته فرصت داده است که مبلغ مذکور را پرداخت کند و این شرکت آمریکایی نیز طی بیانیه‌ای اعلام کرده است که حکم قاضی را اجرا خواهد کرد.
 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو