جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

دیدار وزیر ارتباطات با نمایندگان لیتوانی و گابن در اجلاس جامعه اطلاعاتی

وزیرارتباطات

سه شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۷:۰۷


در راستای توسعه دیپلماسی فناوری اطلاعات، وزیر ارتباطات با وزرای کشورهای لیتوانی، گابن، نیجریه و آفریقای جنوبی دیدار کرد.

تیک نیوز- به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سومین روز سفر به ژنو با نماینده‌هایی از کشورهای مختلف دیدار و گفتگو کرد.
وزیر ارتباطات در نخستین دیدار دو جانبه به درخواست لیتوانی (هماهنگ کننده اتحادیه اروپا در اجلاس WTTC ) درباره شهرهوشمند، امنیت سایبری و اقتصاد دیجیتالی با معاون اقتصاد دیجیتال لیتوانی ملاقات کرد.
در این دیدار که خوانساری رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران نیز حضور داشت درباره توسعه روابط دو جانبه و ظرفیتهای همکاری و برگزاری کارگروه مشترک تبادل نظر شد.
در این دیدار لیتوانی به معرفی نامزد کشورش برای معاونت دبیرکل ITU پرداخت. ایران هم خواستار حمایت متقابل لیتوانی از نامزدی ایران برای عضویت در شورای ITU شد.
 
دیپلماسی ICT با آفریقا آغاز شد
دیدار با نماینده کشور گابن از دیگر برنامه‌های روز سوم سفر وزیر ارتباطات محسوب می شود. این کشور در مرکز آفریقا قرار دارد و از نظر اقتصادی رتبه دوم در منطقه خود است.
این کشور به سمت دیجیتالی شدن اقتصادش پیش می رود و بخصوص دیجیتالی کردن صنعت کشاورزی را در دستور کار خود قرار داده است.
 
در این دیدار از گابن خواسته شد تا از نامزدی ایران در ITU حمایت کند و قرار شد تا با پیگیریهای بعدی ارتباطات بین دو کشور توسعه یابد. علاقمندی وزیر گابن برای سفر به ایران با استقبال طرف ایرانی روبرو شد.
با دیداری که امروز با آفریقای جنوبی توسط خوانساری رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران صورت می گیرد، دیپلماسی ICT با سه کشور نیجریه در شمال غرب، گابن در مرکز و آفریقای جنوبی در جنوب فرصت تحقق یافت. لذا میتوان گفت دیپلماسی ICT با آفریقا شروع شده است که فرصتهای خوبی را در اختیار بخش و بخصوص توسعه بازار فضایی و ICT ایران قرار خواهد داد.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو