دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

دبير شوراي عالي فناوري اطلاعات:

با فناوري اطلاعات مي‌توانيم 75 هزار فرصت شغلي در سال ايجاد کنيم

حکيم جوادي

شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۰:۰۰


دبير شوراي عالي فناوري اطلاعات گفت: با توجه به ابنکه راه اندازي کسب و کارها در حوزه فناوري اطلاعات بسيار ارزان تمام مي شود، ايجاد اشتغال در اين حوزه از رونق خوبي برخوردار است.

وايمکس نيوز - حکيم جوادي با بيان اين مطلب گفت: راه اندازي کسب و کار در حيطه فناوري اطلاعات با هزينه اي در حدود 15 ميليون تومان امکان پذير است، اين در حالي است که سرمايه گذاري در صنايع ديگر در مقياس سبک به 10 برابر سرمايه گذاري و در مقياس سنگين به 30 تا 40 برابر اين سرمايه‌گذاري نياز دارد، که با اين احتساب فناوري اطلاعات اين پتانسيل را دارد که سالانه بيش از 75 هزار شغل در کشور ايجاد کند.
وي با بيان اينکه با راه اندازي شبکه ملي اطلاعات شغل هاي بسياري در کشور ايجاد مي شود، گفت: تمامي اپراتورهاي موجود و تمامي کساني که در توليد محتوا امکان ارايه خلاقيتي را داشته باشند مي توانند در راستاي اشتغالي که شبکه ملي اطلاعات در پي دارد سهيم باشند.
وي توليد محتوا در اين بخش را بسيار اشتغال آفرين معرفي کرد و گفت: با توجه به اينکه ميزباني بيش از 90 درصد سايت هاي دولتي به داخل ارجاع شده و غيرذولتي هايي که مي خواهند با دولتي ها کارکنند بايد ميزباني سايت هاي خود را به داخل منتقل کنند، توليد محتوا در اين بخش و گردش اطلاعات در داخل مي تواند بسيار اشتغال‌زايي به همراه داشته باشد.
وي که در نشست خبري الکامپ هفدهم سخن مي گفت، در مورد برگزاري نمايشگاه هايي چون الکامپ و حضور سازمان فناوري اطلاعات در آن گفت: يکي از مهمترين بخش هاي کاري سازمان اشاعه فرهنگ استفاده از فناوري اطلاعات است.
وي افزود: در اين راستا سازمان فناوري اطلاعات در تمامي همايش ها و سمينارهايي که به موضوع فرهنگ سازي فناوري اطلاعات موثر باشد حضور دارد.
وي در مورد کيفيت برگزاري نمايشگاه نيز گفت: بخش خصوصي فناوري اطلاعات بسيار باهوش عمل کرده است و در تمامي زمينه هايي که در دنيا به روز شده اند حضوري جدي دارد.
حکيم جوادي گفت: حضور شرکت ها در نمايشگاه ها از آن جهت هوشمندانه است که سرويس هايي را ارايه کرده که مطاق با نيازهاي روز مردم است.
وي در مورد حضور دولتي ها نيز در الکامپ گفت: بيشتر محصولات و سرويس هايي که توسط بخش دولتي در الکامپ ارايه مي شود پروژه هايي است که اين بخش به بخش خصوصي برون سپاري شده است.

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو