یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
ارتباطات
تلفن همراه

اختلال گسترده در شبکه تلفن همراه آمریکا

نقص فنی باعث شد ساکنان چهار ایالت جنوبی بزرگ آمریکا شامل تنسی، کنتاکی، آلاباما و جرجیا از دسترسی به خدمات تلفن همراه محروم شوند.

ادامه مطلب

پست

از روایت دیرکردها تا رتبه 17 در استانداردها؛ در شرکت پست چه می‌گذرد؟

می‌گویند 138 سال از عضویت ایران در اتحادیه جهانی پست می‌گذرد با اینحال هنوز میزان رضایت مردم از خدمات شرکت پست و میزان اطلاع آنها از خدمات مختلفی که این شرکت ارائه می‌کند جای بحث دارد.

ادامه مطلب

ipv6

چرا باید به سمت IPV6 برویم؟

گذر به نسخه شش آی پی (IPv6) موضوع مهمی است که این روزها در کشورهای مختلف دنیا مورد توجه قرار گرفته و برای آن برنامه‌ریزیهای مختلفی صورت گرفته است در ایران هم عبور از IPV4 به نسخه شش موضوعی است که از سالها قبل طرح و به شکلی نه چندان جدی دنبال شده چراکه بنا بر اظهارات صورت گرفته ایجاد شبکه ملی اطلاعات با ملاک IP آدرس نسخه 6 خواهد بود.

ادامه مطلب

واعظي

واعظی با گلایه از بی‌توجهی دولت گذشته

دولت با برنامه جهشی زیرساخت‌های ارتباطی را قوت بخشیده است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: دولت تدبیر و امید با برنامه جهشی زیرساخت‌ها را قوت بخشیده است.

ادامه مطلب

تجهيزات

معاون وزیر ارتباطات خبر داد:

آزادسازی ورود فناوریهای نوین ارتباطی/ تسهیل انتقال کالا به کشور

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از آزادسازی استفاده از فناوری های نوین ارتباطی و تدوین نقشه راه برای بومی سازی فناوری های نوین مبتنی بر آینده پژوهی خبر داد.

ادامه مطلب

اينترنت

سلیمانی تشریح کرد:

دلایل نارضایتی میلیون‌ها مشترک اینترنت و شبکه‌های اجتماعی در کشور

سرعت پایین اینترنت در ایران موضوع تازه‌ای نیست اما همین مشکل مدت‌های مدیدی است که به اصطلاح کفر میلیون‌ها کاربر ایرانی را در سراسر کشور درآورده است.

ادامه مطلب

تعرفه تلفن ثابت

افزايش تعرفه تنها راهکار افزايش درآمد نيست

افزايش تعرفه‌هاي تلفن ثابت يکي از موضوعاتي است که گاه گاهي وجهي از آن از سوي رسانه‌هاي مختلف مورد بررسي قرار مي‌گيرد. گاهي اين موضوع از منظر اختلاف نظر حاکميت و نهاد خصوصي پررنگ مي‌شود و گاهي از منظر عامل توسعه يا عدم توسعه زيرساخت‌هاي ارتباطي به آن نگاه مي‌شود.

ادامه مطلب

فناوري - دولت الکترونيک

یزدانیان خبرداد:

بومی سازی تجهیزات و ساخت نمونه های آزمایشگاهی

رییس دانشکده پست و مخابرات گفت: بومی سازی تجهیزات و ساخت نمونه های آزمایشگاهی دردستورکار این دانشکده قراردارد.

ادامه مطلب

پست

مدیرعامل شرکت پست ایران :

آغاز همکاری شرکت پست با ۲ پست معروف خارجی

در حالی که سرعت و کیفیت بالای پست‌های خارجی، مشتری‌های ایرانی را نیز به خود جلب کرده‌ است، مدیرعامل شرکت پست ایران می‌گوید: برای ارائه سرویس بهتر و رقابت با رقبای خارجی اخیرا همکاری با معروف‌ترین پست‌های خارجی را آغاز کرده‌ایم.

ادامه مطلب

اينترنت

قطع اینترنت در چه شرایطی مجاز است؟

شاید در ایران کمتر کاربری باشد که به دلیل قطعی و اختلالات اینترنت خسارت دریافت کرده باشد اما در این زمینه قوانینی وجود دارد که بر اساس آنها شرایط قطعی‌های اینترنت بر اساس سرویس خریداری شده مشخص و جریمه عدم پایبندی به این شرایط نیز عنوان شده است.

ادامه مطلب