شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
شبکه-ملی-اطلاعات
شبکه ملی اطلاعات

در راستای اهداف شبکه ملی اطلاعات؛

مدل‌های ارزیابی کمی و کیفی محتوای الکترونیکی بومی تدوین شد

پروژه تدوین مدل‌های ارزیابی کمی و کیفی محتوای الکترونیکی بومی در راستای اهداف شبکه ملی اطلاعات توسط پژوهشکده فناوری اطلاعات پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرا شد.

ادامه مطلب

زارع پور

زارع‌پور:

سازمان فناوری اطلاعات بازوی شبکه ملی اطلاعات در لایه‌های غیر زیرساختی است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع مدیران سازمان فناوری اطلاعات تأکید کرد: همه ما باید تلاش کنیم که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور به این نقطه برسد که پیشران خدمات‌رسانی فناورانه باشد.

ادامه مطلب

پلتفرم

پلتفرمها با طرح صیانت خدمات بهتری می دهند

معاون طرح و توسعه شبکه ملی اطلاعات با بیان اینکه روح حاکم بر طرح صیانت نهادسازی برای حفظ داده‌های ملی و داده‌های کاربر است، گفت: در صورت اعمال این مقررات، پلتفرم با کیفیت بهتری خدمات می‌دهد.

ادامه مطلب

زارع پور

زارع‌پور:

پایداری شبکه ارتباطی کشور در آغاز سال تحصیلی ضروری است/ نقش ویژه اپراتورها در تحقق شبکه ملی اطلاعات

وزیر ارتباطات با تأکید بر اینکه برنامه محوری وزارت ارتباطات در دوره جدید تکمیل شبکه ملی اطلاعات است، گفت: برای تحقق این برنامه نقش اپراتورها برجسته است و اگر اپراتورها پای کار نیایند این برنامه محقق نخواهد شد.

ادامه مطلب

زارع پور

ضرورت آمادگی و آینده‌نگری شرکت زیرساخت در حوزه فناوری‌های نوین/ زارع‌پور: شرکت زیرساخت قلب تپنده شبکه ملی اطلاعات است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تأکید بر اهمیت و نقش شرکت ارتباطات زیرساخت در توسعه ارتباطی کشور، این شرکت را قلب تپنده شبکه ملی اطلاعات عنوان کرد.

ادامه مطلب

 اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران

دبیر اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران:

دولت باید سند راهبردی به‌روز درباره صادرات داشته باشد

عضو هیات مدیره و دبیر اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران (IRICTU) تاکید کرد: تجمیع توانمندی‌های تشکل‌ها باید در شبکه ملی اطلاعات صورت گیرد.

ادامه مطلب

فیروز آبادی

اگر گوگل با ایران همکاری کند، نیاز به راه‌اندازی فوری جویشگر بومی نیست

دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه به دلیل تحریم‌هایی، همکاری شرکت‌های بزرگ فناوری در جهان صورت نگرفته، گفت: در حال حاضر به دلیل عدم همکاری بسیاری از این پلتفرم‌ها، ما مجبور هستیم که مشابهشان را در کشور فراهم کنیم، در حالی که ایجاد بسیاری از این پلتفرم‌ها در اولویت نیستند و حتی اگر گوگل با ایران همکاری داشته باشد، شاید نیاز به راه‌اندازی فوری موتور جست‌وجوی بومی در مراحل اولیه نیست.

ادامه مطلب

فیروزآبادی

دبیر شورای عالی فضای مجازی:

برای ایجاد هویت ایران مجازی باید شبکه ملی اطلاعات راه‌اندازی شود

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور بر لزوم راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات برای ایجاد هویت ایران مجازی و قلمرو در این فضا تاکید کرد.

ادامه مطلب

شبکه ملی اطلاعات

تکمیل شبکه ملی اطلاعات ظرف مدت چهار سال

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌گوید: ۲۰ سال است که می‌خواهیم طرح شبکه‌ ملی‌ اطلاعات را اجرا کنیم اما به دلایل مختلف محقق نشده است؛ برنامه داریم که ظرف مدت چهار سال این شبکه را تکمیل کنیم.

ادامه مطلب

عیسی زارع پور

زارع پور: قول می‌دهم ظرف ۴ سال آینده شبکه ملی اطلاعات را راه‌اندازی کنم

وزیر پیشنهادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: افتخار می‌کنم که دغدغه ساماندهی، حمایت و حضور پرقدرت در فضای مجازی را داشته‌ام.

ادامه مطلب