یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
۵G
جهرمی

آغاز استفاده‌ عمومی از ۵G ایرانسل در یکی از پارک های تهران

وزیر ارتباطات با انتشار توئیتی در صفحه‌اش از افتتاح اینترنت ۵G با حضور خود و امکان استفاده از آن در پارک آب و آتش خبر داد.

ادامه مطلب

5G - اينترنت موبايل

برنامه ۵G همراه اول آغاز شد

مدیرکل ارتباطات همراه اول از شروع برنامه ۵G همراه اول خبر داد و اعلام کرد طبق برنامه امسال پایلوت انجام شده و به‌زودی بالا می‌آید.

ادامه مطلب

سایت ۵جی

سومین سایت ۵G تلفن همراه درتهران راه اندازی شد.

ایرانسل سومین سایت نسل پنجم ایران را در دانشگاه تربیت‌مدرس راه‌اندازی کرد. اولین و دومین سایت ۵G ایران، پیش از این در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و ساختمان مرکزی ایرانسل به بهره‌برداری رسیده بود.

ادامه مطلب

آذری جهرمی

فعال‌سازی نقطه‌ای ۵G برای کاربران خانگی تا اسفند ماه

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به تدوین برنامه ایران هوشمند، از آغاز به کار رسمی خدمت‌رسانی نسل پنجم ارتباطی در ایران همزمان با توسعه کاربردهای آن در حوزه‌های مختلف خبر داد.

ادامه مطلب

۵g

با وجود مشکل کرونا

صنعت اپراتوری در آسیا و اقیانوسیه، به سرمایه‌گذاری خود ادامه می‎دهد.

طبق آمار به دست آمده در سال ۲۰۱۹، حدود ۲.۸ میلیارد کاربر تلفن همراه به صورت سیم کارت اعتباری و سیم کارت دائمی در آسیا و اقیانوسیه وجود دارند که می‌توان گفت این میزان، حدود ۶۶ درصد تمام کاربران سیم کارت‌های دائمی و اعتباری در دنیا محسوب می‌شود.

ادامه مطلب

۵g

نوکیا برنده مناقصه شبکه ۵G در ایران و چین شد

نوکیا خبر از یک بازگشت کوچک به چین داده و برنده مناقصه ای برای ارائه حدود ۱۰ درصد از شبکه اصلی ۵G مستقل چین Unicom (SA) و ۴۵ درصد از شبکه اصلی ۵G ایران شد.

ادامه مطلب

نسل ۵

ترابیان، مجری طرح ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات:

۳ سال تا توسعه اینترنت نسل ۵ فاصله داریم

بحث توسعه اینترنت در روستاها ازجمله دستاوردهایی است که طی این سال‌ها کمتر به آن پرداخته شده است. اما با نگاهی دقیق به عملکرد بخش توسعه روستایی وزارت ارتباطات نشان می‌دهد، تنها در طی دو سال اخیر رشد دسترسی به امکانات ارتباطی ازجمله اینترنت خیره‌کننده بوده و سهم بسزایی در توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات اطلاعاتی داشته است.

ادامه مطلب

دکتریزدانیان

ارتباطات نسل پنجم لبه تکنولوژی است

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه ارتباطات نسل پنجم (۵G) موضوعی است که ناگزیر هستیم در نسل ارتباطات به آن توجه کنیم، گفت: ارتباطات ۵G لبه تکنولوژی است.

ادامه مطلب