دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
ict
اينترنت

نگاهی به تازه‌ترین آمارهای ICT؛ اینترنت

براساس تخمین اتحادیه جهانی مخابرات تا پایان سال 2013، 7،2 میلیارد نفر از جمعیت جهان کاربر اینترنت خواهند بود. با این حال در کشورهای در حال توسعه، دسترسی به اینترنت، محدود باقی خواهد ماند و پیش‌بینی می‌شود که در مقایسه با رقم 77 درصد کشورهای توسعه یافته، فقط 31 درصد از جمعیت این کشورها، در پایان سال 2013 برخط باشند.

ادامه مطلب

ict

سازمان نظام صنفي رايانه‌اي استان تهران اعلام کرد

3 خواسته مهم فعالان بازار ICT از رئيس ‌جمهور آينده

3 خواسته مهم بازار ICT از رئيس‌جمهور آينده توسط سازمان نظام صنفي رايانه‌اي استان تهران اعلام شده و به زودي فهرست کاملي از مطالبات و نيازهاي بخش خصوصي ارتباطات و فناوري اطلاعات توسط اين سازمان منتشر خواهد شد.

ادامه مطلب

جشنواره فناوري

اعتبارسنجی

جشنواره‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات جایزه میفروشند

تعداد جشنواره‌هایی که در حوزه ICT برگزار می‌شود رو به فزونی گذاشته،‌ جشنواره‌هایی که عموما جوایز خود را می‌فروشند

ادامه مطلب

حسن رضواني

فازدوم سامانه پاسخگوئی به شکایات مشترکین حوزه ICT راه‌اندازی شد

معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از راه اندازی سامانه پاسخگویی به شکایات مشترکین سرویس های فناوری اطلاعات و ارتباطات رادیویی در سایت این سازمان خبر داد.

ادامه مطلب

خسروي

مديرعامل شرکت ارتباطات زيرساخت اعلام کرد:

نخستين دوره جايزه ملي کيفيت ICT برگزار ميشود

به منظورارتقاي کيفيت ارائه خدمات زيربنائي دولت الکترونيک، ثبت نام و فعاليت نخستين دوره جايزه ملي کيفيت ارتباطات و فناوري اطلاعات جمهوري اسلامي (ICTINQA) آغاز شد.

ادامه مطلب

جرايم رايانه اي

روندهای جهانی ارتباطات و اطلاعات(قسمت چهارم)

قانونگذاری برای ICT در اقتصاد دیجیتالی

در اینجا راه‌های احتمالی‌ را معرفی می‌کنیم که قانونگذاران و سیاستگذاران می‌توانند برای تسهیل راه‌اندازی ICT از آنها بهره بگیرند. گزینش و کاربرد ICT در دهه آینده و پس از آن رونق خواهد یافت زیرا خدمات و اپلیکیشن‌های تحت پشتیبانی پهن‌باند نه فقط در دسترس مشتریان قرار خواهد داشت بلکه در جهت نیازهای مشتریان و برای آن‌ها مقرون‌‌به‌صرفه نیز خواهند بود.

ادامه مطلب

تزئيني

خلاصه‌ای از روندها و قوانین ICT(قسمت اول)

روندهای ارتباطات دوربرد در سال جاری خلاصه‌ای از روندهای اصلی بازار و قانونگذاری را در بخش ICT ارایه می‌کند. به رغم کاهش رونق اقتصاد جهانی‌، در مجموع، بخش ICT به رشد خود ادامه داده است و این رشد تا حد زیادی ناشی از تداوم ظهور بازارهای جدید بود.

ادامه مطلب

حکيم جوادي

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران:

نهادینه کردن فرهنگ کاربری ICT باید از مدارس آغاز شود

اگر بخواهیم فرهنگ به کارگیری فناوری اطلاعات را در میان مردم نهادینه کنیم، باید این موضوع را با برنامه ریزی مناسب از سطح مدارس آغاز کرد.

ادامه مطلب

حکيم جوادي

رييس سازمان فناوري اطلاعات:

استراتژي 29 گانه براي توسعه ICT در ايران تدوين مي شود

به منظور توسعه ارتباطات و فناوري اطلاعات در ايران يک استراتژي 29 گانه تدوين شده که در رابطه با هر کدام از اين استراتژي ها يکسري پروژه طراحي شده است.

ادامه مطلب

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری:

ستاد راهبردی ICT در جهت توسعه کشور تشکیل شد

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به تعاملات بین بخشی در حوزه ICT به تشکیل ستاد راهبری ICT در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اشاره کرد تا ارتباط بین‌بخشی تسهیل شده و هماهنگی بین دستگاه‌ها بهتر انجام شود.

ادامه مطلب