یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رویدادهای بين الملل

مرکز ماهر درباره افزایش حملات باج افزاری هشدار داد

مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه ای با اعلام هشدار درباره افزایش حملات باج افزاری در روزهای اخیر از کاربران خواست تا نسبت به پشتیبان گیری از اطلاعات با ارزش خود اقدام کنند.

تهران قرمز شد، الکامپ به تعویق افتاد

الکامپ ۲۶ که سال گذشته به دلیل شیوع کرونا به تعویق افتاده و مقرر شده بود از تاریخ ۱۸ تا ۲۱ تیرماه سال جاری برگزار شود، بار دیگر به دلیل قرار گرفتن تهران در وضعیت قرمز کرونایی، به زمان دیگری موکول شد.

درخشش ایران در علم و فناوری به روایت یونسکو/ رونق شرکت‌های دانش‌بنیان وخلاق با وجود تحریم‌ها

تازه‌ترین گزارش علم در سال ۱۴۰۰ که خردادماه سال جاری توسط سازمان یونسکو منتشر شد حکایت از رشد قابل توجه زیست‌بوم نوآوری ایران در یکسال گذشته دارد.

چین به دنبال سهم بازار۵G اروپا در کنگره جهانی موبایل

با شیوع کرونا بسیاری از رویدادهای جهان ازجمله نمایشگاه‌های فناورانه به تعویق افتاد یا بر بستر پلتفرم‌های آنلاین برگزار شد اما با برگزاری کنگره جهانی موبایل بارسلونا (MWC) به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای فناوری جهان، سرانجام نشانه‌هایی از بازگشت رویدادهای حضوری در اروپا پس از ۱۶ ماه به چشم می‌آید.

روزانه یک میلیون نفر به جمع کاربران خدمات نسل پنجم اضافه می‌شوند

نتایج بررسی‌های شرکت اریکسون نشان می‌دهد هر روز یک میلیون نفر به جمع کاربران خدمات شبکه‌های نسل پنجم تلفن همراه اضافه می‌شود و چین در این زمینه پیشتاز است.

ویندوز ۱۱ مایکروسافت رونمایی شد

مایکروسافت ویندوز ۱۱ را رونمایی کرد که نخستین به‌سازی عمده سیستم عامل ویندوز از سال ۲۰۱۵ است و تغییرات جدیدی دارد که مدل کسب و کار پرسود فروشگاه اپ استور اپل را به چالش می کشد.

فرصتی برای تعامل فعالان IT ؛ ثبت نام برای حضور در بخش «الکام تاکز» نمایشگاه الکامپ آغاز شد

ثبت نام برای حضور در بخش «الکام تاکز» با هدف ایجاد فرصتی برای تعامل فعالان IT در نمایشگاه الکامپ آغاز شد.

صندوق نوآوری از حضور مستقل شرکت‌‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه الکامپ حمایت می‌کند

به گفته مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی، شرکت‌های دانش‌بنیان دراین دور از نمایشگاه در زمینه اجاره غرفه و غرفه‌سازی می‌توانند از حمایت ۷۰ درصدی صندوق بهره‌مند شوند.

سرماخوردگی ساده از ابتلا به کرونا پیشگیری می‌کند

یک مطالعه جدید نشان می‌ده ، سرماخوردگی می‌تواند سیستم ایمنی بدن فرد را برای محافظت در برابر کووید ۱۹ تقویت کند.

قطعی جهانی اینترنت باعث از کار افتادن بانک و وب‌سایت‌های هواپیمایی شد

دسته‌ای از وبسایت‌های شرکت‌های هواپیمایی، دولت‌ها و موسسات مالی از جمله بورس هنگ‌کنگ، بانک مرکزی استرالیا روز پنجشنبه برای مدت کوتاهی در قطعی جهانی اینترنت گرفتار شدند. این دومین بار در چند هفته اخیر است که مشکل یک شرکت خدماتی باعث قطعی گسترده اینترنت در جهان می‌شو

مطالب پر بازدید آرشیو