یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

سایر کسب وکارها

چرخش اینتل به‌سوی آینده صنعت تراشه

وقتی ساتیا نادلا در سال ۲۰۱۴ بر صندلی ریاست مایکروسافت تکیه کرد، در اولین اقدامش، درهای ویندوز را به‌جهان خارج باز کرد. او برخلاف مدیران پیشین خود که تاج جادویی غول نرم‌افزاری جهان را از دنیای بیرون مخفی و پنهان نگه می‌داشتند، این سیستم‌عامل را در معرض نسیم رقابت قرار داد.

مجلس با بررسی اولویت‌دار طرح تسهیل صدور مجوزهای برخی کسب و کارها موافقت کرد

نمایندگان در نشست علنی دیروز (۱۷ شهریورماه) مجلس با بررسی خارج از نوبت طرح تسهیل صدور برخی مجوزها برای کسب‌وکارها موافقت کردند. به گفته عضو کمیسیون اقتصادی، نمایندگان در این طرح سعی خواهند کرد فرآیند طولانی مدت و استعلام و تایید نهادهای مختلف برای دریافت مجوز را حذف کنند.

ورود استارتاپ‌ها به بورس یک چالش جدی است

فعالان اکوسیستم استارت‌آپی ایران فقدان نیروی انسانی و مهاجرت آنان و همچنین چالش ورود استارت‌آپ‌ها به بازار سرمایه را از چالش‌های جدید این اکوسیستم می‌دانند.

قیمت بیت کوین به حدود ۵۲ هزار دلار رسید

قیمت بزرگ‌ترین ارز دیجیتال جهان یعنی بیت کوین، روز دوشنبه باز هم افزایش یافت و به حدود ۵۲ هزار دلار رسید.

سهم استخراج بیت کوین از کل مصرف برق جهان

استخراج بیت کوین معادل حدود ۰.۵ درصد از کل مصرف انرژی جهان برق مصرف می کند و تقریبا هفت برابر کل مصرف انرژی سالانه گوگل است.

سرمایه گذاری ۱۷ میلیارد دلاری در تگزاس برای حل مشکل کمبود تراشه

کمبود تراشه های مختلف در آمریکا به چنان مشکل جدی مبدل شده که مقامات شهر تگزاس برای حل آن به سامسونگ معافیت مالیاتی داده اند تا برای ساخت یک کارخانه تراشه ۱۷ میلیارد دلاری اقدام کند.

تاثیر فعالیت غیرمجاز مراکز استخراج رمزارز بر خاموشی‌ها فراتر از بحران خاموشی

روند صعودی قیمت برخی رمزارزها در ماه‌های گذشته، ریزش شاخص بورس در ایران و نقدینگی سرگردان خارج‌شده از بازار سرمایه، میلیون‌ها ایرانی را به سرمایه‌گذاری در حوزه رمزارزها با خرید و همچنین استخراج رمزارزها سوق داد و استفاده از برق برای تولید رمزارز به جای تولید کالا و خدمات، علاوه بر فشار به صنعت برق و ایجاد بحران خاموشی، مسبب کاهش تولید سایر کالاها و خدمات ضروری نیز خواهد بود.

سولانا جای دوج کوین را گرفت

سولانا در ادامه رشد خیره کننده خود به هفتمین رمزارز برتر جهان تبدیل شد.

یکه تازی اتریوم در بازار

اتریوم موفق شد با یک صعود سنگین، خود را به هدف ۴۰۰۰ دلار نزدیک تر کند.

بیت کوین به ۴۷ هزار دلار سقوط کرد

بیت کوین با از دست دادن دو کانال مهم به ۴۷ هزار دلار رفت.

مطالب پر بازدید آرشیو