یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

سایر کسب وکارها

فشار به صنعت‌گران استخراج رمزارز به کشور آسیب می‌زند

رئیس هیات‌مدیره انجمن فناوران زنجیره بلوک با اشاره به لایحه مبارزه با فعالیت‌های غیرقانونی استخراج‌کنندگان رمزارز گفت: در حال حاضر شاهد محدودیت و فشار به صنعتگران بخش خصوصی در این زمینه هستیم، از طرفی با یک پدیده نوظهور مواجهیم که با استقبال عمومی مواجه شده است. قبول داریم کشور مشکل برق و انرژی دارد، اما اگر با این پدیده به‌درستی برخورد نشود باعث زیرزمینی و خطرناک شدن آن می‌شود و به کشور آسیب می‌زند.

انجمن فین‌تک: تبدیل ای‌نماد به رگولاتور، سیل مهاجرت را تشدید می‌کند

انجمن فین‌تک با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد تبدیل نماد اعتماد به رگولاتور کسب‌وکارهای اینترنتی از مهم‌ترین عوامل تشدید سیل مهاجرت خواهد بود که این موضوع سبب ناتوانی اقتصادی و از بین رفتن هزاران شغل خواهد شد.

وزیر ارتباطات: اشتغال «فناوری پایه» را راه‌اندازی خواهیم کرد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: یکی از کارهایی که قصد راه‌اندازی آن را داریم، اشتغال فناوری پایه است که یک سر آن به فرهنگ و سر دیگر به فناوری متصل است.

ثبت ۴ هزار و ۸۹۱ شکایت از کسب‌وکارهای اینترنتی

اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی اعلام کرد: کاربران اینترنت در ۶ ماه نخست امسال از ۴ هزار و ۸۹۱ کسب‌وکار اینترنتی شکایت کرده‌اند.

فعالیت ۳۵۰ هزار کسب‌ و کار در بستر اینترنت

مدیر واحد پایش مرکز توسعه تجارت الکترونیکی از فعالیت ۳۵۰ هزار کسب و کار در بستر اینترنت خبر داد؛ البته این آمار کسب‌وکارهای فعال در بستر شبکه‌های اجتماعی را در بر نمی‌گیرد.

بیتکوین در آستانه ثبت رکورد قیمتی جدید

بیتکوین در ادامه رکوردزنی های خود وارد کانال ۶۳ هزار دلاری شد.

رمزارزها همچنان در مسیر صعود

بیتکوین کماکان پیشتاز صعود در بازار رمزارزهاست.

فیلیمو و نماوا دست به دامن رئیس جمهور شدند

هیات مدیره انجمن صنفی شرکت‌های ویدئویی آنلاین در نامه‌ای به ابراهیم رئیسی ضمن تشریح وضعیت نظارت بر شبکه نمایش خانگی و سردرگمی فعالان این حوزه بین اظهارنظرهای عجیب نهادهای دولتی و حاکمیتی درخواست کردند این موضوع به شکل جدی و فوری و با استفاده از نظرات و دغدغه‌های فعالان این عرصه در انجمن VOD مورد بررسی قرار بگیرد. از نگاه این انجمن، برخوردهای کاملاً سلیقه‌ای فعالان این حوزه را ناامیدتر می‌کند.

گرفتاری جدید فیس بوک و علی بابا در فیلیپین به دلیل سوء استفاده

کمیسیون ملی ارتباطات فیلیپین به پلتفرم‌های فیس بوک، علی بابا، لازادا و شاپی در فیلیپین دستور داده فروش تجهیزات ارتباطاتی که برای ارسال پیامک‌های اضطراری به کار می‌رود را متوقف کنند.

کارکنان آمازون و گوگل خواستار لغو قرارداد همکاری با ارتش صهیونیستی

ائتلافی از کارکنان شرکت های آمازون و گوگل با انتشار نامه ای سرگشاده خواستار لغو همکاری و قراردادهای دوجانبه این شرکت ها با دولت و ارتش رژیم صهیونیستی شدند.

مطالب پر بازدید آرشیو