یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

سایر کسب وکارها

سخنگوی قوه قضائیه خواستار شفاف سازی حوزه رمزارزها توسط بانک مرکزی شد

سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه بازار رمزارزها در کشور به اندازه کافی شفاف نیست درباره متضرر شدن برخی فعالان این بازار هشدار داد و باری دیگر خواستار ورود بانک مرکزی در راستای شفافیت این بازار شد.

آینده تلویزیون‌های اینترنتی

جنگ رقابتی تلویزیون‌های اینترنتی شدت گرفته است؛ اما رشد تعداد مشترکان این سرویس‌ها در حال کاهش است.

رمزارزهای موجود در ایران نباید به پلتفرم‌های خارجی منتقل شوند

عضو کمیسیون رمزارز و بلاک‌چین سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور تاکید کرد: باید تلاش کرد سرمایه‌های رمزارزی موجود در ایران با خروج ارز از کشور به پلتفرم‌های خارجی منتقل نشده و در ریسک تحریم‌ها قرار نگیرند.

با کمتر از ۵۰۰ هزار دنبال کننده هم مشمول مالیات می‌شوید

درحالیکه براساس قانون بودجه سال جاری باید از درآمد حاصل از تبلیغات کاربران بالای ۵۰۰ هزار دنبال کننده در رسانه‌های کاربر محور مالیات اخذ شود.

فراهم شدن امکان خرید اقساطی با همکاری پست بانک و دیجی‌کالا

همکاری مشترک دیجی‌پی، دیجی‌کالا و پست بانک ایران، امکان خرید اقساطی از دیجی‌کالا را با سرعتی بالاتر برای کاربران فراهم کرده است و به‌زودی در مناطق روستایی و کم‌برخوردار هم در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

این اپلیکیشن اندروید به جای حفظ امنیت، حساب بانکی کاربران را خالی می‌کند

تیم امنیتی «پرادئو» اپلیکیشن اندروید دارای تروجان جدیدی را کشف کرد که ۲FA Authenticator نام دارد و گوگل در حالی آن را حذف کرده که تاکنون ۱۰ هزار نفر نسبت به نصب آن اقدام کرده‌اند.

آیا مخابرات در اینترنت زیرفروشی می‌کند؟ کاهش ۶ درصدی سهم FCPها از بازار اینترنت ثابت

آمارهای رگولاتوری نشان می‌دهند سهم شرکت‌های FCP از بازار اینترنت پرسرعت با فناوری ADSL در یک سال اخیر تا ۶ درصد کاهش یافته و در مقابل سهم شرکت مخابرات به همین میزان افزایش پیدا کرده است.

درآمد بالا و تجربه فروش آنلاین در فضای مجازی

باوجود آنکه پیش بینی می شد بیشتر کسب و کارها طی ۷ تا ۸ سال آینده بر بستر فضای مجازی شکل بگیرند، اما با گسترش ویروس کرونا سرعت پیوستن کسب و کارها به فضای مجازی و تجربه فروش آنلاین و اینترنتی توسط افراد بیشتر شد.

بیانیه نظام صنفی رایانه ای درباره فیلترینگ کسب‌وکارهای آنلاین

سازمان نظام صنفی رایانه ای درپی ارسال نامه های اخطار به کسب و کارها جهت عضویت در اتحادیه کسب و کارهای فضای مجازی و نیز مسدودسازی چند کسب و کار آنلاین به درخواست این اتحادیه، بیانیه صادر کرد.

مدیرعامل شاپرک وعده اصلاح نظام کارمزد در ۳ ماهه اول سال ۱۴۰۱ را داد

مدیرعامل شاپرک وعده داد تا سه ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱ نظام کارمزد اصلاح شود. اصلاح نظام کارمزد بیش از یک دهه است که در دستور کار بانک مرکزی قرار دارد اما به دلایل مختلف هر بار تغییر نظام کارمزدی کشور به تاخیر می‌افتد حال طبق گفته کارشناسان وضعیت به گونه‌ای است که اگر تغییری در نظام کارمزد اتفاق نیافتد، شبکه پرداخت به صورت کامل به اغما خواهد رفت.

مطالب پر بازدید آرشیو