یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

سایر کسب وکارها

تسلا از پذیرش دوج کوین برای خرید برخی محصولات خود خبر داد

تسلا غول خودروهای الکتریکی، از ساعاتی قبل برخی محصولات خود را وب‌سایت‌اش با رمزازر دوج کوین قیمت گذاری کرده است. بر اساس داده‌های وب‌سایت CoinMarketCap، بعد از اعلام این خبر، قیمت این رمزارز جنجالی بیش از ۱۳.۳۳ درصد افزایش پیدا کرده است.

لیون‌کامپیوتر با رونمایی از هویت بصری جدید از برنامه ورود به بازارهای جهانی خبر داد

مدیر عامل و بنیان گذار لیون کامپیوتر در مراسم رونمایی از هویت بصری جدید این برند با بیان اینکه این برند قرار است با برداشتن گام‌های جدی‌تر وارد حوزه تولید شود، از برنامه‌ ورود لیون کامپیوتر به بازارهای جهانی خبر داد.

علی‌بابا پلاس؛ پلتفرمی برای اشتراک تجربه کاربران از سفرها

علی‌‌بابا پلاس قصد دارد با تجمیع نظرات و تجربه‌های مردم از سفرهای خود به ارتقای کیفیت صنعت گردشگری کمک کند.

آغاز دومینوی تعطیلی پرداخت‌یارها با اینماد اجباری؛ «فراپال» کار خود را متوقف کرد

مدیرعامل فراپال بعد از تعطیلی این پرداخت‌یار با بیان اینکه هیچ کسب‌وکاری علاقه‌مند به تعطیلی و پایان کار خود به طور خودخواسته نیست، دلیل اصلی مشکلات فراپال را اجباری شدن اینماد عنوان کرد و نسبت به آینده وضعیت کاری پرداخت‌یارها ابراز نگرانی کرد.

وزیر ارتباطات خبر داد: بیش از ۸۰ محصول تولیدی پارک فناوری اطلاعات، در بازار داخلی و خارجی

وزیر ارتباطات گفت: پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات، در حال حاضر میزبان بیش از ۵۰ شرکت نوآور در حوزه فناوری اطلاعات است که بیش از ۸۰ محصول تولیدی آن‌ها را روانه بازارهای داخلی و بین‌المللی می‌شود.

رشد ۲۰۶ درصدی حمایت از کسب‌وکارهای دیجیتال در لایحه بودجه ۱۴۰۱

سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام‌کرد: در لایحه بودجه ۱۴۰۱ توجه ویژه‌ای به حمایت از اقتصاد دیجیتال و کسب و کارهای فناورانه در این حوزه شده و منابعی که برای حمایت از این بخش در نظر گرفته شده نسبت به بودجه ۱۴۰۰ بیش از ۲۰۶ درصد رشد داشته است.

معاونت حقوقی ریاست جمهوری، شکایت نهادهای اجرایی از کسب‌وکارهای نوپا را ممنوع کرد

معاونت حقوقی ریاست جمهوری طی بخشنامه‌ای اعلام کرده که هیچ یک از نهادهای اجرایی دولتی حق پایش (فیلترینگ) یا شکایت از کسب‌وکارهای نوپا را ندارند. این بخشنامه البته پیش از این نیز با ادبیاتی متفاوت طرح شده بود و با ایراداتی که سال ۹۶ دیوان عدالت اداری نسبت به آن بیان کرده بود، تقریبا به فراموشی سپرده شده بود و حالا به نظر می‌رسد دوباره به آن تاکید شده است.

انتشار مجموعه قوانین و مقررات کسب و کارهای اینترنتی با حمایت مرکز ملی فضای مجازی

نخستین کتاب مجموعه قوانین کسب وکارهای اینترنتی با همکاری مرکز ملی فضای مجازی و انجمن تجارت الکترونیک تهران منتشر شد.

«اینماد» از نظر وزارت اقتصاد، مجوز کسب‌وکار نیست

نماینده وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: مسوول تعیین مجوز برای کسب‌وکارها، وزارت اقتصاد است که معتقد است «اینماد» مجوز نیست. مسوول نظارت‌ بر این روند نیز وزارت صنعت، معدن و تجارت است که امیدواریم طوری نظارت کند تا کسب‌وکارها مایوس نشوند.

بازار داغ خرید و فروش زمین‌های متاورس در ایران!

چند روز پیش در برخی از پلتفرم‌های داخلی ثبت آگهی آنلاین، آگهی‌هایی با موضوع فروش زمین در متاورس به چشم می‌خورد. آن‌طور که پیداست، ثبت‌کنندگان این آگهی‌ها به‌دنبال نوعی واسطه‌گری برای خریدوفروش اقلام مجازی موجود در پلتفرم‌های دیسنترالند (Decentraland) و سندباکس (Sandbox) بوده‌اند.

مطالب پر بازدید آرشیو