شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

دولت الکترونيک

مجلس تصویب کرد شبکه ملی اطلاعات تا پایان سال ۱۴۰۰ اجرا شود

نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را مکلف به اجرای شبکه ملی اطلاعات تا پایان سال ۱۴۰۰ کردند.

نائب رئیس مجلس: وزارت ارتباطات و شرکت مخابرات به تعهدات خود در قبال شبکه ملی اطلاعات عمل نکرده‌اند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز خود با حضور مسئولان وزارت ارتباطات و شرکت مخابرات، گفت: وزارت ارتباطات و شرکت مخابرات به تعهدات خود در قبال شبکه ملی اطلاعات عمل نکرده‌اند.

دستگاه‌های دولتی از انجام معاملات کاغذی منع شدند

دستگاه‌های دولتی از انجام معاملات کاغذی منع شدند و معاملات و خریدهای خود را باید در بستر سامانه تدارکات الکترونیکی انجام دهند.

داروخانه‌ها: نسخه‌های الکترونیکی را آزاد می‌پیچیم!

رییس انجمن داروسازان ایران گفت: اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی به شکلی که داروخانه‌ها را به جای پزشکان مجبور به تولید آنلاین نسخه کند، هزینه‌های قابل توجهی را به داروخانه‌ها تحمیل می‌کند.

۳ خدمت پرتکرار دستگاه‌ها تا پایان سال الکترونیکی می شود

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا به مصوبات امروز ستاد اشاره و خاطرنشان کرد: در دنیا یک بار دیگر ثابت شد که دیجیتالی و الکترونیکی کردن خدمات ضمن اینکه منجر به صرفه‌جویی در بسیاری از هزینه‌ها می‌شود، می‌تواند بسیار کمک‌ کننده هم باشد.

بانک اطلاعاتی از داده‌های غیرمحرمانه ایجاد می‌شود

طرح «پایش آنلاین اطلاعات کشور» با هدف ایجاد بانک اطلاعاتی از داده‌های غیرمحرمانه و قابل انتشار برای استفاده عمومی کسب و کارها و گروههای تحقیقاتی و دانشگاهی از این داده‌ها، اجرایی می‌شود.

الزام قانونی برای نسخه نویسی الکترونیکی دربیمارستان های دولتی

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، بر الزام قانونی بیمارستان های دولتی ودانشگاهی به نسخه نویسی الکترونیکی تاکید کرد.

شبکه ملی اطلاعات منافع چه کسانی را به خطر می اندازد؟

پروژه ملی شبکه ملی اطلاعات، میان اجرا کننده‌ای که چندان اجرا نمی‌کند و ناظری که نظارت جدی ندارد بلاتکلیف مانده است.طولانی شدن این پروژه نشان می‌دهد مخالفت‌های غیررسمی و پنهانی در برابر آن وجود دارد. وزارت ارتباطات یکی از مجموعه‌هایی است که بیشترین نفع را از فروش اینترنت در کشور می‌برد.

نسخه الکترونیکی گرفتار ناتوانی وزارت بهداشت شد

فاز اول پروژه سلامت الکترونیکی به عنوان یکی از پروژه‌های اولویت دار دولت الکترونیکی که قرار بود ۱۰ بهمن ماه اجرایی شود و مردم از آن زمان دیگر برای مراجعه به مراکز درمانی نیاز به ارائه دفترچه بیمه نداشته باشند بلکه با کد ملی‌شان شناسایی و استحقاق سنجی شوند به دلیل عمل نکردن به تعهدات طرفین درگیر با موضوع به تاخیر افتاد و به بهره‌برداری نرسید.

راه‌اندازی دو جزء مهم شبکه ملی اطلاعات تا پایان سال ۹۹

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: دو جزء مهم شبکه ملی اطلاعات را تا قبل از پایان سال راه‌اندازی می‌کنیم که شامل افتتاح مرکز امنیت یکپارچه و منطقه ویژه ارتباطات برای تعاملات بین‌المللی می‌شود.

مطالب پر بازدید آرشیو