شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

دولت الکترونيک

تاخیر در اجرای تکالیف ۳ سامانه مرتبط با دولت الکترونیکی

دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات از تعویق برگزاری جلسه این شورا به دلیل تاخیر دستگاههای مرتبط با اجرا و پیاده سازی سامانه های تجارت الکترونیک، مالیات الکترونیک و سلامت الکترونیک خبر داد.

مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران خبر داد: آغاز برگزاری تمام‌الکترونیک مناقصات شهرداری با امضای دیجیتال

محمد فرجود، مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران، از برگزاری تمام‌الکترونیک مناقصات در شهرداری تهران خبر داد که طی آن تمام مراحل انجام معاملات و برگزاری مناقصات به صورت الکترونیکی و با ابزارهایی مانند امضای دیجیتال انجام خواهد شد.

ارتقاء سطح کیفی خدمات دولت و اصلاح فرایندهای اداری ابلاغ شد

مصوبه شورای عالی اداری موضوع جلسه مورخ ۲۴ آذرماه ۹۹درزمینه ی انجام اصلاحات فرایندی درنظام اداری کشور از سوی رییس جمهور به دستگاههای اجرایی ابلاغ شد.

احراز هویت آنلاین چه مزایایی دارد؟

مدیر عامل شرکت دانش‌بنیان پارت گفت: همه‌گیری کرونا در کشور، با وجود همه سختی‌ها، به تلاش‌های چندین ساله برای توسعۀ فعالیت‌های آنلاین، سرعت مضاعفی بخشیده است. حساسیت‌های حاکمیت و جامعه برای عدم ایجاد تجمع افراد در اماکن و ادارات، نهادها و سازمان‌های دولتی را وادار کرد تا حد امکان، بخش بیشتری از خدمات خود را به صورت غیرحضوری در اختیار مخاطبان قرار دهند و از مراجعۀ حضوری آن‌ها جلوگیری کنند.

نام نویسی داوطلبان انتخابات ۱۴۰۰ اینترنتی انجام خواهد شد

دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات خبر از ثبت نام تمام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری، شورای اسلامی شهر و روستا، میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری به صورت الکترونیکی داد.

وزیر ارتباطات با انتشار یادداشتی مطرح کرد: ضرورت نوسازی ساختارهای کهنه در عصر «حکمرانی هوشمند»

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه این روزها مفهوم «حکمرانی هوشمند» به کار می‌رود؛ یعنی باید فراتر از «حکمرانی فضای مجازی» را دید، یعنی مساله آن است که از طریق فناوری‌های نو بتوان مساله‌های اساسی حکمرانی را حل کرد نوشت: دنیا در حال ورود به دوره «حکمرانی هوشمند» است و در این دوره است که ساختارهای کهنه دولت‌ها نیاز به نوسازی می‌یابند و این نوسازی بدون اتکا و فهم عمیق از فناوری، ما را از مسیر پیشرفت دورتر خواهد کرد.

سرشماری نفوس و مسکن از طریق پایگاه‌های داده‌ای انجام می‌شود

شرکت ملی پست و مرکز آمار ایران همکاری مشترک خود برای سرشماری نفوس و مسکن را آغاز کردند.

کارتابل الکترونیکی دولت و مردم تا دهه مبارک فجر به بهره برداری می رسد.

معاون دولت الکترونیکی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: کارتابل الکترونیکی دولت و مردم تحت عنوان "سامانه پیام ایران" تا دهه مبارک فجر به بهره برداری می رسد.

با ارزیابی در دوران کرونا صورت گرفت؛ انتقاد به معرفی ۱۰ دستگاه برتر در الکترونیکی کردن خدمات

معاون وزیر ارتباطات در حالی فهرست ۱۰ دستگاه برتر در الکترونیکی کردن خدمات دولت را در دوره کرونا معرفی کرد که بسیاری از کاربران نسبت به این رتبه بندی و عملکرد دستگاهها انتقاد دارند.

رونمایی از سامانه جامع رفاه ایرانیان/شفافیت و مبارزه با فساد از آثار مهم دولت الکترونیکی است

رئیس جمهور با بیان اینکه تلاش و اهتمام دولت از ابتدا این بوده است که مردم خدمات دولتی مورد نیاز خود را هرچه سریعتر و آسان تر دریافت کنند، گفت: توسعه دولت الکترونیکی به تحقق این هدف کمک می کند و شفافیت و مبارزه با فساد از آثار مهم دولت الکترونیکی است.

مطالب پر بازدید آرشیو