سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

سایر کسب وکارها

«ایران نوآفرین»، سامانه‌ای برای ارائه خدمت به کسب‌وکارهای نوپا

در ۶ ماه پایانی ۱۴۰۰، مبلغ چهار میلیارد و ششصد میلیون تومان تسهیلات از محل وجوه اداره شده و در قالب طرح «بومواره» به کسب‌وکارها ارائه شده است.

۱۴ روز تا اجرای صدور مجوز‌های الکترونیکی کسب و کار

همه دستگاه‌های مرجع صدور مجوز‌های کسب و کار باید از ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ همه فرایند‌های اعطای مجوز به متقاضیان را به صورت الکترونیکی و غیرحضوری انجام دهند.

وزارت اقتصاد: مدیران دستگاه‌های متخلف در صدور آنلاین مجوز کسب‌و‌کار به حبس محکوم می‌شوند

رئیس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب‌و‌کار وزارت اقتصاد اعلام کرد مدیران دستگاه‌هایی که در اتصال به سامانه ملی مجوز‌های کسب‌و‌کار تعلل کنند، طبق قانون به ۲ ماه تا یک سال حبس محکوم می‌شوند.

رمزارزهای موجود در ایران نباید به پلتفرم‌های خارجی منتقل شوند

عضو کمیسیون رمزارز و بلاک‌چین سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور تاکید کرد: باید تلاش کرد سرمایه‌های رمزارزی موجود در ایران با خروج ارز از کشور به پلتفرم‌های خارجی منتقل نشده و در ریسک تحریم‌ها قرار نگیرند.

مدیرعامل شاپرک وعده اصلاح نظام کارمزد در ۳ ماهه اول سال ۱۴۰۱ را داد

مدیرعامل شاپرک وعده داد تا سه ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱ نظام کارمزد اصلاح شود. اصلاح نظام کارمزد بیش از یک دهه است که در دستور کار بانک مرکزی قرار دارد اما به دلایل مختلف هر بار تغییر نظام کارمزدی کشور به تاخیر می‌افتد حال طبق گفته کارشناسان وضعیت به گونه‌ای است که اگر تغییری در نظام کارمزد اتفاق نیافتد، شبکه پرداخت به صورت کامل به اغما خواهد رفت.

تسلا از پذیرش دوج کوین برای خرید برخی محصولات خود خبر داد

تسلا غول خودروهای الکتریکی، از ساعاتی قبل برخی محصولات خود را وب‌سایت‌اش با رمزازر دوج کوین قیمت گذاری کرده است. بر اساس داده‌های وب‌سایت CoinMarketCap، بعد از اعلام این خبر، قیمت این رمزارز جنجالی بیش از ۱۳.۳۳ درصد افزایش پیدا کرده است.

وزیر ارتباطات خبر داد: بیش از ۸۰ محصول تولیدی پارک فناوری اطلاعات، در بازار داخلی و خارجی

وزیر ارتباطات گفت: پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات، در حال حاضر میزبان بیش از ۵۰ شرکت نوآور در حوزه فناوری اطلاعات است که بیش از ۸۰ محصول تولیدی آن‌ها را روانه بازارهای داخلی و بین‌المللی می‌شود.

معاونت حقوقی ریاست جمهوری، شکایت نهادهای اجرایی از کسب‌وکارهای نوپا را ممنوع کرد

معاونت حقوقی ریاست جمهوری طی بخشنامه‌ای اعلام کرده که هیچ یک از نهادهای اجرایی دولتی حق پایش (فیلترینگ) یا شکایت از کسب‌وکارهای نوپا را ندارند. این بخشنامه البته پیش از این نیز با ادبیاتی متفاوت طرح شده بود و با ایراداتی که سال ۹۶ دیوان عدالت اداری نسبت به آن بیان کرده بود، تقریبا به فراموشی سپرده شده بود و حالا به نظر می‌رسد دوباره به آن تاکید شده است.

درخواست دادستان کل کشور از مردم: فعلا در رمز‌ارزها سرمایه‌گذاری نکنید

دادستان کل کشور به مردم توصیه کرد تا زمانی که تکلیف رمزارزها به موجب قانون و از منظر قانونی مشخص نشده، وارد سرمایه‌گذاری در این حوزه نشوند.

مطالب پر بازدید آرشیو