دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

ابداعات اختراعات

تشخیص بیماری شایع قلبی با قابلیت جدید اپل واچ

شرکت اپل سیستم عامل جدید ساعت هوشمند «اپل واچ» را معرفی کرده است که با نظارت بر ضربان قلب و تشخیص به‌موقع ریتم نامنظم می‌تواند عامل نجات کاربران از مرگ شود.

نسخه نوروزی نشان با ۲ قابلیت رادیو نشان و کنکاش منتشر شد

نقشه و مسیریاب نشان نسخه جدید خود را با دو قابلیت «رادیو نشان» و «کنکاش» برای سفرهای نوروزی عرضه کرد. نسخه ۱۰ نشان، امکان گوش دادن موسیقی به وسیله رادیو را فراهم کرده و قابلیت کنکاش، مکان‌های اطراف مثل رستوران‌ها یا محل‌های گردشگری را به کاربران نمایش می‌دهد.

فناوری تشخیص چهره و چالش های امنیتی نوظهور

شرکت های بزرگ فناوری با توسعه تکنولوژی تشخیص چهره، به حجم عظیمی از داده های هویتی از صورت کاربرانشان دست یافته اند. این امر می تواند مخاطرات بیشماری در بر داشته باشد.

توسعه تست کرونا مبتنی بر دوربین گوشی‌های هوشمند که دقتی اندازه آزمایش PCR دارد

دانشمندان تست کرونا بسیار دقیقی را توسعه داده‌اند که تنها به کیت با فناوری سطح پایین و یک موبایل نیاز دارد و می‌تواند به عنوان جایگزینی سریع‌تر و ارزان‌تر برای آزمایش PCR مورد استفاده قرار بگیرد.

امکان لمس واقعی اشیا در صفحات جدید موبایل

ممکن است حس کردن اشیا از طریق صفحات لمسی هنوز یک رویا باشد اما نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که فناوری های جدید ممکن است به شما اجازه دهد یک شی را از طریق صفحه لمسی خود احساس کنید.

درگاه SD مک‌‌بوک پرو جدید از UHS-II با سرعت حداکثر ۲۵۰ مگابایت بر ثانیه پشتیبانی می‌کند

اپل تأیید کرده است که کارت‌خوان SD در هر دو مدل مک‌بوک پرو ۲۰۲۱ از استاندارد UHS-II با سرعت ۲۵۰ مگابایت بر ثانیه پشتیبانی می‌کنند.

استفاده از بیت کوین برای گرمایش!

شهر ونکوور شمالی ممکن است به نخستین شهری در جهان تبدیل شود که از استخراج بیت کوین برای گرمایش استفاده می کند.

مترجم مایکروسافت بیش از ۱۰۰ زبان و گویش مختلف را ترجمه می‌کند

با اضافه شدن دوازده زبان و گویش جدید به مترجم مایکروسافت، این اپلیکیشن با پشتیبانی از صد زبان و گویش مختلف، برای ۵٫۶۶ میلیارد از مردم در سراسر جهان قابل استفاده است.

ساخت و توسعه نرم افزار جامع بهینه سازی پرینترهای سه بعدی

محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به ساخت و توسعه نرم افزار بهینه سازی پرینترهای سه بعدی شدند.

شیائومی از قفل درب هوشمند با پشتیبانی از سیستم تشخیص چهره رونمایی کرد

شیائومی طیف وسیعی از محصولات هوشمند را تولید و به مشتریان خود در کشور چین و سایر مناطق جهان ارائه می‌کند. یکی از این محصولات، قفل درب هوشمند است که اکنون نسخه جدیدی با قابلیت باز کردن قفل توسط چهره معرفی شده است.

مطالب پر بازدید آرشیو