یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

ابداعات اختراعات

فناوری جدید با تاباندن نور اشیا را نامرئی می کند

گروهی از محققان معتقدند یک نوع خاص از موج نوری کشف کرده‌اند که می‌تواند به طور مستقیم وارد اشیا شود و آنها را نامرئی کند.

اپل در مطالعه جدیدی، تشخیص ابتلا به کووید ۱۹ توسط اپل واچ را بررسی می‌کند

اپل در مطالعه‌ای جدید به‌دنبال پاسخ این سؤال می‌گردد که آیا اپل واچ توانایی تشخیص کووید ۱۹ و دیگر بیماری‌های تنفسی را دارد یا خیر؟ این مطالعه با همکاری دانشگاه واشینگتن انجام می‌شود.

ویندوز ۱۰ با قابلیت Timeline خداحافظی می‌کند

مایکروسافت گفته است اصلی‌ترین کارکرد Timeline ویندوز ۱۰ یعنی جابه‌جایی در بین دستگاه‌های مختلف را غیرفعال می‌کند و این یعنی عملا باید با Timeline خداحافظی کنیم.

استفاده اطلاعاتی از هوش مصنوعی در اروپا ممنوع می شود

یک سند فاش شده اتحادیه اروپا نشان می‌دهد استفاده از هوش مصنوعی برای جاسوسی از مردم و شناسایی چهره آنها به علت ضعف‌های آن توقف می‌شود.

واکسن کرونای پاستور هفته آینده وارد فاز ۳ بالینی می‌شود

مدیر اجرایی پروژه واکسن داخلی COVID-۱۹ گفت: چهار واکسن ایرانی کرونا مراحل خوبی را طی می‌کنند و واکسن مشترک پاستور و کوبا هفته آینده وارد فاز ۳ بالینی می شود.

ایمپلنت مغزی نیورالینک می‌‌تواند به خصوصی‌ترین افکار کاربران دسترسی پیدا کند

پس از موفقیت چشمگیر شرکت نیورالینک در ایمپلنت مغزی یک میمون و توانایی وی در بازی کامپیوتری، حالا برخی متخصصان نگران عدم رعایت قوانین حریم خصوصی، امکان کنترل ذهن و دستیابی به افکار از طریق چیپ‌های مغزی این شرکت هستند.

هوش مصنوعی سلول‌های سرطانی را در ۳۵ دقیقه شناسایی می‌کند

محققان سنگاپوری موفق شدند با استفاده از هوش مصنوعی سلول‌های سرطانی را از طریق اسیدیته در ۳۵ دقیقه شناسایی کنند.

توسط محققان کشور صورت گرفت؛ تولید نسل جدید عایق‌های حرارتی با فناوری نانو

محققان کشور موفق به تولید نسل جدید عایق های حرارتی با فناوری نانو شدند.

چگونه از طریق کامپیوتر پیام بفرستیم؟

تصور کنید که در حال کار با کامپیوتر هستید و ناگهان پیامی ‌به گوشیتان ارسال می‌شود. بسیاری از کاربران در چنین مواقعی، به سراغ گوشی خود می‌روند تا پیام را مشاهده و در صورت نیاز، پاسخی را برای آن ارسال کنند.

تیم کوک از نقش فناوری واقعیت افزوده در حوزه ارتباطات می‌گوید

«تیم کوک» مدیر عامل اپل که به ندرت توضیحی در مورد محصولات معرفی نشده این شرکت می‌دهد،‌ در مصاحبه‌ اخیر خود با نیویورک تایمز به برنامه‌های آتی شرکت در مورد توسعه محصولات مبتنی بر واقعیت افزوده و همچنین خودروی اپل اشاره کرد.

مطالب پر بازدید آرشیو