یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

ابداعات اختراعات

جمع‌آوری دی‌ان‌ای از هوا ممکن می شود

در آینده محققان و دانشمندان برای جمع‌آوری دی ان ای نیازی به تمرکز بر روی سطوح ندارند و می‌توانند از هوا دی ان ای ها را جمع‌آوری کنند.

عینک واقعیت افزوده و پهپاد سلفی «اسنپ» در راه است

شرکت اسنپ (Snap) قصد دارد تا در آینده نزدیک از یک عینک جدید مجهز به نمایشگرهای داخلی و با قابلیت پشتیبانی از افکت‌های واقعیت افزوده رونمایی کند.

استفاده از eSIM تا سال ۲۰۲۵ نزدیک به ۱۸۰ درصد بیشتر خواهد شد

تا سال ۲۰۲۵ بیش از ۳٫۴ میلیارد دستگاه گجت هوشمند از eSIM استفاده خواهند کرد که به معنای رشد ۱۸۰ درصدی آن خواهد بود.

فیسبوک با مچ‌بندی مرموز به استقبال آینده تعامل انسان و کامپیوتر می‌رود

فیسبوک چشم‌انداز ۱۰ سال آینده‌ی خود برای تعامل انسان و کامپیوتر را شرح داده است. این شرکت مدل مفهومی دستگاهی مچی را به نمایش گذاشته که سیگنال‌های عصب حرکتی دست را درک می‌کند.

افزایش دقت سیستم‌های ردیاب کووید ۱۹ با ویروس دیجیتال

گروهی از پژوهشگران در استرالیا و ایالات متحده موفق‌ به ساخت نوعی ویروس دیجیتال شده‌اند تا با استفاده از آن دقت سیستم‌های رهگیری کووید ۱۹ را افزایش بدهند.

ماراتون جهانی برای ساخت کارخانه‌های تراشه‌سازی

دولتهای سراسر جهان در مواجهه با کمبود تراشه که صنایع خودروسازی و لوازم الکترونیک را با چالش جدی روبرو کرده و وابستگی آنها به شرکتهای تایوانی را بارز کرده است، حمایت مالی عظیمی برای ساخت کارخانه‌های تولید نیمه رسانا فراهم می‌کنند.

هوش مصنوعی با خواندن مغز افراد، چهره‌های ساختگی جذابی خلق می‌کند

شاید خودتان ندانید چه ویژگی‌های ظاهری در افراد برای شما جذاب‌تر از ویژگی‌های دیگر است، اما هوش مصنوعی می‌تواند آن‌ها را پیدا کند و چهره‌ی جذاب از دیدگاه شما را بازسازی کند.

کارکنان حوزه تکنولوژی چه احساسی نسبت به قدرت عظیم غول‌های تکنولوژی دارند

صدای بدنه شرکت‌های تکنولوژی فارغ از مدیران‌عامل این شرکت‌ها، که هر روز تصویر و صدایشان در رسانه‌‌های مختلف به گوش می‌رسد، کمتر شنیده شده است اما بررسی انجام شده از سوی یک وب‌سایت خبری تحلیلی نشان می‌دهد که نظرات آنان چندان با نظرات مدیرانشان در تضاد نیست؛ آنان نیز همگام با مدیرانشان معتقدند که تکنولوژی قدرت زیادی به دست آورده است. اما آنان برخلاف مدیرانشان مخالف اشتراک‌‌گذاری داده‌های جمع‌آوری شده در این شرکت‌ها با سرویس‌های امنیتی هستند و خواهان همکاری با چین. موضوعی که این روزها با توجه به تغییر دولت در آمریکا دوباره مطرح شده است.

مچ بند واقعیت افزوده فیسبوک فرمان‌های مغزی را اجرا می‌کند

فیسبوک مدت‌هاست رویای توسعه تجهیزاتی که با فرمان مغزی کار می‌کنند را دنبال می‌کند و در همین راستا در حال توسعه مچ بند واقعیت افزوده هوشمندی است که می‌تواند فرمان‌های مغزی را تشخیص داده و آنها را به اجرا کند.

مایکروسافت شکل ظاهری ویندوز را به‌روز می‌کند

مایکروسافت با بهبود نمادهای مختلف در سیستم‌عامل خود تصمیم دارد فرآیند مدرن سازی برخی از قسمت‌های اساسی ویندوز ۱۰ را آغاز کند.

مطالب پر بازدید آرشیو