پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

پیام رسان های دیجیتال

در صورت عدم قبول قوانین واتساپ، حساب شما حذف خواهد شد

شرکت فیسبوک اعلام کرد حساب کاربری افرادی که قوانین جدید واتساپ را قبول نکنند، حذف خواهد شد.

ترامپ به دنبال راه اندازی شبکه اجتماعی شخصی

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا بعد از مدتی سکوت با شبکه نیوزمکس مصاحبه کرده و از برنامه‌ریزی برای راه اندازی پلتفرم شبکه اجتماعی خود خبر داده است.

ارسال پیام صوتی به قابلیت های جدید توئیتر اضافه شد

شبکه اجتماعی توئیتر بخش پیام صوتی را در برخی از مناطق خاص راه اندازی کرده است.

مادر! لطفاً عکس مرا درفضای مجازی منتشر نکن

کارای ۱۱ ساله فهمید که تقریباً در تمام طول عمرش، مادرش عکس‌های او را بدون اجازه قبلی در اینستاگرام می‌گذاشته است. می‌گوید: «می‌خواستم موضوع را مطرح کنم. دیدن خودم در اینستاگرام حس عجیبی داشت و گاهی عکس‌هایی از من آنجا بود که دوستشان نداشتم.»

ویژگی‌ها و کارکردهای پادکست به عنوان یک رسانه جدید

با پدیدآمدن رسانه‌های نوین پس از رسانه‌های جمعی و افزایش روز به روز کارکردهای این رسانه‌های نو نسبت به رسانه‌های سنتی، افرادی که تا پیش از این نقش مخاطب را داشتند، امروزه کاربرانی هستند که می‌توانند مانند یک رسانه‌ی شخصی عمل کنند و صدای خود را به گوش دیگران برسانند.

پیام‌رسان‌های اجتماعی تا پایان بهمن فرصت دارند

در راستای اجرای مصوبه شورای عالی فضای مجازی درخصوص سیاست‌ها و اقدامات ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی، متقاضیان دریافت مجوز پیام‌رسان اجتماعی تا ۳۰ بهمن ‌ماه مهلت دارند برای ثبت‌نام اقدام کنند.

توئیتر دسترسی محققان به چت های عمومی را فراهم می‌کند

توئیتر روز گذشته دسترسی به نرم افزار API جدید خود را برای محققان باز کرد.دسترسی جدید این امکان را برای محققان فراهم می‌کند تا چت‌های عمومی کاربران این شبکه اجتماعی را بررسی کنند. با استفاده ابزار API محققان می‌توانند به کل تاریخچه محاورات آنلاین عمومی دسترسی داشته باشند.

قوانین سفت و سخت اینستاگرام برای مقابله با پیام‌های توهین‌آمیز در دایرکت

اینستاگرام اخیرا از تصمیم خود برای اعمال محدودیت‌هایی سخت‌گیرانه به منظور جلوگیری از درج پیام‌های حاوی محتوای نامناسب و توهین آمیز در دایرکت کاربران خبر داد.

ساخت محصول چت صوتی در فیس بوک

شبکه اجتماعی فیس بوک که سابقه طولانی در کپی برداری از رقیبانش دارد، کار ساخت یک محصول چت صوتی را آغاز کرده است.

فیس بوک و تاثیرات روان شناختی و فرهنگی آن

فیس بوک خواسته ها و علایق ما را شناسایی می کند با آن اطلاعات ارزش افزوده تولید می کند وسود تجاری کلانی به واسطة این چرخه نصیب او می شود. در این چرخه بیشترین افشای اطلاعات خصوصی پس از اعراب، مربوط به ایرانیان است؛ درحالی‌که آمریکایی‌ها کمترین میزان افشای اطلاعات شخصی را دارند.

مطالب پر بازدید آرشیو