جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

پیام رسان های دیجیتال

رشد ۴۲۰۰ درصدی دانلود سیگنال پس از تغییرات واتس‌اپ

رقیبان واتس‌اپ پس از اعلام تغییرات جدید در این اپلیکیشن پیام رسان و اشتراک گذاری برخی از داده های شاخصی کاربرانش با فیس بوک، با رشد کم سابقه کاربران جدید روبرو شده اند.

شمار کاربران تلگرام از مرز ۵۰۰ میلیون نفر عبور کرد

شمار کاربران پیام رسان تلگرام در سه روز گذشته در پی انتقاد از تغییرات جدید حریم خصوصی در واتس‌اپ، بیش از ۲۵ میلیون نفر افزایش یافت و از مرز ۵۰۰ میلیون نفر عبور کرد.

آشنایی با اپلیکیشن پیام رسان سیگنال

این روزها شمار زیادی از کاربران شبکه های اجتماعی به اپلیکیشن سیگنال ملحق می شوند. این پیام رسان، پیش از این روش ارتباطی فعالان جامعه هکری و افراد دیگری بوده که نگران حریم خصوصی بوده اند.

پیام‌رسان بومی چطور می‌تواند جای واتس‌اپ را بگیرد؟

در شرایطی که واتس‌اپ اعلام کرده کاربران باید با اشتراک‌گذاری اطلاعاتشان با فیس‌بوک موافقت کنند و در اعتراض به این موضوع، موج کوچ جهانی به سایر پیام‌رسان‌ها آغاز شده، یک حقوقدان فضای مجازی می‌گوید مهاجرت کاربران ایرانی از واتس‌اپ به این وابسته است که پیام‌رسان‌های داخلی خدماتشان را با چه کیفیتی ارائه دهند و چطور مسائل را تنظیم کنند که حریم خصوصی افراد نقض نشود.

بدون داشتن جایگزین مناسب، نمی‌توان اینستاگرام را فیلتر کرد

به گفته رییس مرکز ملی فضای مجازی، مردم به ارتباط و شبکه‌های اجتماعی نیاز دارند و تا زمانی که جایگزین مناسبی برای اینستاگرام وجود نداشته باشد، نمی‌توان آن را فیلتر کرد.

واکنش کاربران ایرانی به کوچ جهانی از واتس‌اپ

با وجود اینکه واتس‌اپ اعلام کرده قصد دارد اطلاعات کاربرانش را با مجموعه فیس‌بوک به اشتراک بگذارد، برخی کارشناسان فناوری اطلاعات معتقدند از آنجایی که بسیاری از کاربران در ایران به حساسیت داده‌هایشان واقف نیستند و تلگرام به‌عنوان اپلیکیشن جایگزین هم در کشور فیلتر است، احتمالا تغییری در استفاده از پیام‌رسان‌ها در ایران رخ نمی‌دهد.

مهاجرت کاربران از واتس‌اپ کلید خورد؟

اپلیکیشن های پیام رسان سیگنال و تلگرام با افزایش یکباره تقاضا در پی تغییر شرایط استفاده از سرویس واتس‌اپ و واکنش منفی کاربران شبکه اجتماعی نسبت به آن روبرو شدند.

واتس اپ کاربران را وادار به اشتراک گذاری اطلاعات با فیسبوک می کند

آپدیت جدید واتس اپ کاربران را مجبور می کند برای ادامه استفاده از این اپیکیشن یا اطلاعات خود را با فیس بوک به اشتراک بگذارند و یا دسترسی به واتس اپ را از دست می دهند.

آخرین تغییرات فیسبوک در طراحی صفحات

این شبکه اجتماعی در طراحی صفحات جدید بیش از آنکه به لایک شدن پست‌ها اهمیت بدهد، روی تعداد فالورها تمرکز می‌کند و با همین استدلال دکمه لایک از صفحات عمومی مورد استفاده هنرمندان،برندها و اشخاص مشهور حذف شده است.

اینفوگرافیک / محبوب‌ترین پیام‌رسان‌های موبایل در سال ۲۰۲۰

آمار وب‌سایت «استاتیستا» نشان می‌دهد اپلیکیشن شش پیام‌ رسان در سال ۲۰۲۰ از نظر تعداد کاربر روزانه محبوب شناخته شده‌اند.

مطالب پر بازدید آرشیو