جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

پیام رسان های دیجیتال

قابلیت «افراد نزدیک» تلگرام دسترسی به مکان دقیق کاربران را ممکن می‌کند

تلگرام در سال‌های اخیر محبوبیت بالایی میان کاربران در سراسر جهان پیدا کرده و نزدیک به ۵۰۰ میلیون کاربر دارد. یکی از دلایل این محبوبیت، ویژگی‌های امنیتی این پیام‌ رسان است، با این حال طبق اطلاعات جدید، قابلیت «افراد نزدیک» (People Nearby) تلگرام می‌تواند برای دستیابی به موقعیت دقیق کاربران مورد سوءاستفاده قرار بگیرد.

اینستاگرام Reels چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

اینستاگرام به‌تازگی میزبان قابلیتی جدید تحت عنوان ریلز (Instagram Reels) شده است که به کاربران امکان می‌دهد ویدئوهای کوتاه را ضبط، ویرایش و منتشر کنند تا سایر مردم وارد فید اپلیکیشن شوند و محتواها را پیدا کنند.

رکوردشکنی واتس اپ در شب سال نو میلادی: ۱.۴ میلیارد تماس صوتی و تصویری

سال ۲۰۲۰ با بحران ناشی از شیوع ویروس کرونا به پایان رسید و اکثر مردم در سراسر جهان مجبور به برقراری ارتباط با یکدیگر توسط اپ‌های مختلف شدند. این روند شب سال نو میلادی هم ادامه داشت و تماس‌های صوتی و تصویری واتس اپ در این روز به یک رکورد جدید دست پیدا کردند.

واتساپ در صدر ایستاد؛ تلگرام ششم شد رتبه بندی محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های پیام رسان موبایلی جهان

آمار وب سایت استاتیستا نشان می دهد اپلیکیشن پیام رسان واتس‌اپ تا اکتبر سال ۲۰۲۰ با دو میلیارد کاربر ماهانه، محبوبترین اپلیکیشن پیام رسان جهان بوده است.

وقتی مقصر مدیریت فضای مجازی در نقش منجی ظاهر می‌شود/ فرار به جلو آذری‌جهرمی به‌جای پاسخ‌گویی

وزیر ارتباطات در تمام اظهارنظرهایش در خصوص مدیریت فضای مجازی، نقش منجی را بازی می‌کند. اما بررسی عملکرد او از قبل از آغاز تصدی وزارت نشان می‌دهد فیلترینگ، خروجی عملکرد ضعیف او در کلیدی‌ترین وظایف وزارت ارتباطات است.

واتساپ از ۱۲ دی ماه روی گوشی‌های هوشمند قدیمی کار نخواهد کرد

اگر مالک آیفون قدیمی یا گوشی‌های اندرویدی با سیستم عامل قدیمی باشید، از تاریخ ۱۲ دی (۱ ژانویه ۲۰۲۱) دیگر به واتساپ یا برخی ویژگی‌های آن دسترسی نخواهید داشت.

آشنایی با ۱۰ ترفند اساسی برای استفاده بهینه از واتس‌اپ

واتس‌اپ مدتهاست یکی از اپلیکیشنهای پیام رسان محبوب مورد استفاده بوده اما این برنامه از سال ۲۰۱۴ که توسط فیس بوک خریداری شد، تغییرات زیادی پیدا کرده است.

اپلیکیشن Camera Go گوگل عکاسی HDR در گوشی‌های اقتصادی را ممکن کرد

فروردین ماه امسال گوگل، اپلیکیشن «Camera Go» را برای گوشی‌های اقتصادی معرفی کرد. حدود یک ماه بعد مشخص شد که این شرکت قصد دارد حالت HDR را به این اپلیکیشن اضافه کند. سرانجام پس از گذشت حدود هشت ماه، شرکت مانتین ویویی تایید کرده است که این ویژگی در دسترس کاربران اکثر گوشی‌های اندرویدی قرار گرفته است.

اپلیکیشن "عدالت همراه" رونمایی شد

اپلیکیشن عدالت همراه در راستای هوشمندسازی قوه قضاییه و تسهیل دسترسی مردم خدمات قضایی رونمایی شد و از طریق درگاه ملی قوه قضاییه در اختیار عموم مردم خواهد بود.

اپلیکیشن‌های پرداخت یکپارچه شدند/امکان پرداخت پول تاکسی با QR

پلتفرم شهرپی یا همان سامانه یکپارچه شهری برای پرداخت‌های خرد، پس از یک ماه فعالیت آزمایشی روز گذشته در مراسم رونمایی از پروژه‌های مرکز آمار شهرداری و سازمان فناوری اطلاعات تهران رونمایی شد. این سامانه فعلا در تهران و فقط برای تاکسی‌ها فعال شده است

مطالب پر بازدید آرشیو