یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
FTTx
فیبرنوری

فیبرنوری در ۸ شهر دیگر به راه افتاد

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از ابلاغ تعهد پوشش هشت شهر جدید به اپراتورهای متعهد برای اجرای پروژه دسترسی مبتنی بر فیبرنوری خبر داد.

ادامه مطلب

فیبرنوری

سهم هر استان در توسعه فیبر نوری چقدر است؟

طبق آخرین آمار رگولاتوری، تا فروردین‌ماه ۱۴۰۱، بیشترین پورت‌های فیبر نوری در استان تهران قرار دارد که ۴۴۳ هزار و ۷۵۰ خانوار تحت پوشش هستند و شامل ۶۶ هزار و ۶۷ پورت FTTH و ۴۹ هزار و ۸۸۷ پورت ADSL می‌شود.

ادامه مطلب

فیبرنوری

چند نفر از کاربران فیبر نوری استفاده می‌کنند؟

در حالی که تا پایان فروردین ماه سال جاری، یک میلیون و ۱۴۱ هزار پورت FTTH نصب شده است، تنها ۲۰۸ هزار مشترک از فیبر نوری استفاده می‌کنند.

ادامه مطلب

ftth

سلطانی بر لزوم تلاش بیشتر مناطق مخابراتی در واگذاری سرویس FTTH تاکید کرد

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: مناطق مخابراتی در افزایش واگذاری سرویس FTTH اهتمام داشته باشند.

ادامه مطلب

وزیر ارتباطات

نمایشگاه امروز نوید بخش آغاز حرکت نهضت راه اندازی فیبرنوری در کشور بود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بازدید از نمایشگاه «شبکه ملی اطلاعات و توسعه پایدار زیرساخت‌ها با محوریت FTTx» گفت: نمایشگاه امروز نوید بخش حرکت چرخ نهضت راه اندازی فیبرنوری در کشور است و خوشبختانه فعالان و تولیدکنندگان این صنعت خود را آماده کرده اند تا به سرعت بتوانیم ۲۰ میلیون فیبر نوری را به منازل و کسب و کارها برسانیم.

ادامه مطلب

fttx

تست سرعت یک گیگابیتی بر بستر فیبر نوری

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به تست سرعت نزدیک به یک گیگابیت‌برثانیه در مراسم واگذاری پورت‌های پرسرعت فیبر نوری، گفت: مردم می‌توانند پیشرفت این پروژه و وضعیت آن در استان خود را از طریق سایت www.iranfttx.ir دنبال کنند

ادامه مطلب

فیبرنوری

پروژه توسعه شبکه فیبر نوری افتتاح شد

پروژه توسعه شبکه فیبرنوری FTTx عصر امروز با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افتتاح شد.

ادامه مطلب

باقري

اولين مرکز شبکه FTTx ايران به بهره برداري رسيد

با نصب و راه اندازي تجهيزات شبکه دستري فيبرنوري اپراتور چهارم درکرج، اولين مرکز شبکه پهن باند FTTx در سراسر ايران با حضور مقامات کشوري و استاني راه اندازي و مورد بهره برداري قرارگرفت.

ادامه مطلب

فيبرنوري

فيبر نوري در منازل؛ ديربازده اما پرکاربرد

پروژه رساندن فيبر نوري به در منازل و جايگزيني آن با کابل مسي با توجه به افزايش سرعت ارتباطات اينترنتي، در سال‌هاي اخير مورد توجه مسوولان وزارت ارتباطات قرار گرفته و اگرچه در ابتدا اپراتور چهارم به عنوان مجري اين پروژه در نظر گرفته شده بود اما به دليل مشکلاتي با تاخير روبه‌رو شده و هنوز به مرحله اجراي کامل نرسيده است.

ادامه مطلب

ايرانيان نت

مدير عامل ارتباطات زيرساخت توضيح داد:

آخرين وضعيت اپراتور فيبرنوري ايران

در بحث FTTX انحصاري در کشور وجود ندارد، چرا که شرکت‌هاي FCP مجوز فعاليت در بخش FTTC را دارا هستند و تنها يک بخش FTTH است که در انحصار شرکت ايرانيان نت قرار دارد.

ادامه مطلب