جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

اينترنت

مجلس در طرح اصلاحی خود دایرکردن قمارخانه‌های آنلاین را جرم‌انگاری کرد

نمایندگان مجلس با ارائه طرح اصلاح موارد مربوط به قمار و شرط بندی در قانون مجازات اسلامی، قمار آنلاین و شرط‌بندی آنلاین و همچنین راه‌اندازی قمارخانه‌های آنلاین را جرم‌انگاری کردند.

افزایش ۱۰ درصدی ظرفیت شبکه داخلی و بین‌الملل برای بهبود کیفیت اینترنت

معاون وزیر ارتباطات گفت: برای رفع مشکل کندی و اختلال در شبکه ارتباطی کشور که در مهرماه رخ داده بود، توسعه در پهنای باند انجام شد و ظرفیت شبکه اینترنت بین‌الملل و شبکه داخلی نزدیک به ۱۰ درصد افزایش یافت.

با گذشت یک ماه از دستور وزیر ارتباطات سکوت رگولاتوری برای رفع سریع اشکالات شبکه‌ی ارتباطی

با گذشت نزدیک به یک ماه از دستور جدی و سریع وزیر ارتباطات به سازمان تنظیم مقررات برای رفع سریع اشکالات شبکه‌ی ارتباطی کشور و ضرورت اطلاع رسانی گزارش اقدامات اجرایی به مردم، نه تنها طی این مدت کیفیت شبکه‌ی ارتباطی تفاوتی با گذشته نداشته، بلکه گزارشی هم از سازمان تنظیم مقررات پیرامون نتیجه اقداماتشان برای رفع مشکل شبکه، به اطلاع مردم و رسانه‌ها نرسیده است.

فیلترینگ، قطعی اینترنت و طرح صیانت؛ دغدغه‌های اصلی کاربران ایرانی درباره اینترنت

در حوزه آزادی‌های اینترنت و شبکه‌های اجتماعی از آبان ۹۶ تا آبان ۱۴۰۰، سه مساله اصلی فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی، قطعی اینترنت و طرح صیانت مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفته است. گزارش آماری که در اینباره تهیه شده نشان می‌دهد فیلترینگ و قطعی اینترنت در ایران وابستگی فراوانی به موضوعات و مسائل سیاسی در کشور دارد.

چرا پروانه‌های FCP نتوانستند بازار اینترنت ثابت را نجات دهند؟

۶ سال از واگذاری پروانه‌های اینترنت ثابت یا FCP به شرکت‌های بزرگ اینترنتی می‌گذرد؛ پروانه‌هایی که قرار بود مرهمی باشد بر زخم بیش از ۱۰ سال انحصار مخابرات بر بدن اینترنت ثابت کشور؛ حالا که بیش از ۵ سال از ارائه این پروانه‌ها گذشته، آیا بازیگران اینترنت ثابت توانسته‌اند تغییراتی در بازار اینترنت ثابت کشور ایجاد کنند؟

پاسخ رگولاتوری به انتقاد کاربران از تعرفه‌گذاری اینترنت

در حالی که برخی از کاربران اینترنت نسبت به نحوه تعرفه‌گذاری اینترنت در کشور انتقاد دارند، درپیگیری خبرنگار فارس از رگولاتوری، اعلام شد که در مقررات حاکم بر تدوین و اجرایی شدن تعرفه در بخش ICT این موضوع حل شده است.

گزارشی جدید اسپیت تست؛ سرعت اینترنت ثابت و موبایل در جهان دوباره رشد کرد

طبق اطلاعات اسپید تست، سرعت اینترنت ثابت و موبایل جهان در سپتامبر ۲۰۲۱ میلادی نسبت به ماه های قبل رشد کرده است. همچنین جایگاه ایران در رده بندی اینترنت موبایل شاهد ۹ پله رشد بوده است.

اینترنت بی‌کیفیت، تهدیدی برای اقتصاد

درحالی که امروزه اینترنت و بسیاری از این شرکت‌ها ستون اصلی اقتصاد مدرن را تشکیل می‌دهند و میلیاردها مصرف‌کننده و میلیون‌ها کسب‌وکار کوچک به ابزارهای ارتباطی برای زندگی روزمره متکی هستند، فراوانی زیاد مشکلات امنیتی و قطع سرویس‌ها نشان می‌دهد که شرکت‌های صنعت فناوری، این موضوع را جدی نمی‌گیرند.

با غیر فعال کردن ویژگی امنیتی جدید ویندوز ۱۱، عملکرد و کارایی آن افزایش می‏‌یابد

ویژگی‌های امنیتیِ جدید ویندوز ۱۱، عملکرد و کارایی انواع رایانه‌های شخصی را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

نقد وعده‌های اینترنتی وزیر از نگاه بخش‌خصوصی

درحالی که وزیر از نصب پورت‌های فیبر‌نوری و رسیدن کابل فیبر به در منازل سخن می‌گوید، فعالان بخش‌خصوصی معتقدند چنین ایده‌ای اکنون اصلا نیاز کشور و حتی ۱۰سال دیگر کشور نیز نیست و با نصب حدود ۵ میلیون پورت FTTX (سرویس VDSL) و دو میلیون پورت FTTH (سرویس فیبر) بهبود قابل‌توجهی در کیفیت ارتباطی کشور ایجاد می‌شود.

مطالب پر بازدید آرشیو