جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

اينترنت

اینترنت چرا کند است؟

وزارت ارتباطات روی سرعت تاکید دارد اما مشکلات پارامترهای کیفی شبکه ارتباطی کشور هم این روزها باعث اعتراض کاربران شده است.

ائتلاف بایدن برای آینده اینترنت؛ موافقت با تکه تکه شدن اینترنت

نمایندگان دولت بایدن، اخیرا، از آغاز طرحی موسوم به «اتحاد برای آینده اینترنت»، در آینده ای نزدیک خبر داده اند. امری که نظرات متفاوت و بعضا متناقضی را در میان کارشناسان بر انگیخته است.

رفع کندی اینترنت و ایجاد بازار رقابتی در توسعه ارتباطات

مهم‌ترین هدفی که از راه‌اندازی ۲۰ میلیون پورت فیبرنوری تا پایان دولت سیزدهم دنبال می‌شود، افزایش کیفیت اینترنت و ایجاد بازار رقابتی در توسعه ارتباطات است.

استارلینک ۲۵۰ هزار مشتری دارد

براساس توییت مدیرعامل SpaceX بیش از ۲۵۰ هزار پایانه کاربری استارلینک به سرویس ماهواره‌های اینترنتی استارلینک اضافه شده‌اند.

توصیه های وزیر پیشین ارتباطات برای بهتر شدن اینترنت

آذری جهرمی وزیر پیشین ارتباطات در کانال تلگرامی خود برای بهتر شدن اینترنت وای فای پیشنهاداتی ارائه داد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: برابری سرعت اینترنت ایران و افغانستان را تکذیب می‌کنم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بر اساس آمار وب‌سایت اسپیدتست، ایران ۱۰۰ پله از نظر سرعت اینترنت از کشور افغانستان جلوتر است و اینکه سرعت اینترنت ما با افغانستان برابری می‌کند را تکذیب می‌کنم.

تعداد دامنه‌های فارسی کاهش یافت

از ابتدای ثبت دامنه‌های فارسی در کشور تاکنون یک میلیون و ۴۹۵ هزار و ۱۹۰ دامنه ثبت شده که از میان آنها، پسوند ir با یک میلیون و ۴۸۷ هزار دامنه‌ فعال در صدر قرار دارد، اما این آمار درمقایسه با آبان‌ماه کاهش یافته است.

اتحاد جدید برضد اینترنت ماهواره‌ای استارلینک!

پروژه اینترنت ماهواره‌ای استارلیک قرار است اینترنت نامحدود و پر سرعت را به سراسر جهان برسد، اما به نظر می‌رسد اکنون جامعه ستاره شناسان قصد دارد تا اتحاد بزرگی را برضد این پروژه سازماندهی کند.

افزایش سرعت و کیفیت اینترنت خانگی با اجرای سراسری شبکه فیبرنوری

وزیر ارتباطات گفت: اصرار داریم تا شبکه فیبر نوری را به عنوان منبع شبه-نامحدود انتقال دیتا در سراسر ایران اجرا کنیم تا کیفیت و سرعت شبکه دیتای ثابت خانگی به حداکثر برسد و رضایت مردم عزیز را برآورده کند.

زارع‌پور: اپراتورها می‌خواهند کم‌کاری‌های خود را به گردن وزارت ارتباطات بیاندازند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: عدم توسعه زیرساخت‌ها، دلیل اصلی کندی اینترنت در کشور است. ما مشکلی برای تامین پهنای باند نداریم و اگر برخی اپراتورها به این نکته اشاره می‌کنند، قصد دارند کم‌کاری‌های خود را به گردن وزارت ارتباطات بیندازند.

مطالب پر بازدید آرشیو