جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

اينترنت

وزیر ارتباطات: بهبود کیفیت اینترنت در ازای افزایش تعرفه را تضمین می‌کنیم

برخی از نمایندگان مجلس می‌گویند مجلس به شرطی با افزایش تعرفه اینترنت همراهی می‌کند که وزارت ارتباطات برای بهبود کیفیت اینترنت در ازای افزایش قیمت تضمین دقیق و مشخص ارائه دهد. وزیر ارتباطات گفت: تضمین‌ها مشخص و اعداد برنامه‌ها نهایی شده‌اند تا بهبود کیفیت شبکه محقق شود.

جمع‌آوری ایمیل کاربران از سایت‌ها و فرم‌های آنلاین

طبق تحقیقات کارشناسان رایانه مشخص شده است اغلب آدرس‌های ایمیلی که در فرم‌های آنلاین تایپ می‌شوند، حتی پیش از ارسال و بدون رضایت کاربر، در اختیار ردیاب‌های وب قرار داده می‌شود.

رگولاتوری: نزدیکی تعرفه‌ها در رقابت طبیعی است

معاون وزارت ارتباطات در پاسخ به گلایه کاربران از نبود رقابت در بازار تلفن همراه و اقدام هماهنگ اپراتورها در افزایش تعرفه اینترنت همراه، گفت: اپراتور هایی که در حد همدیگر هستند، در نهایت تعرفه خدمات را نزدیک به هم اعلام می‌کنند.

اختصاص اینترنت به اقشار کم‌درآمد به کجا رسید؟

با تغییر قیمت اینترنت ثابت و همراه، موضوع اختصاص اینترنت رایگان به اقشار ضعیف از سوی مسوولان مطرح شد و باید دید بحث ارائه بسته‌های اینترنت برای اقشار کم برخوردار در جهت جبران افزایش قیمت، چگونه اجرایی خواهد شد.

وزیر ارتباطات میگوید دولت به‌دنبال گرانی اینترنت نیست

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به تغییر قیمت اینترنت گفت: بازنگری در مصوبات مربوط به تعرفه حتما باید انجام شود اما این لزوما به معنای گرانی اینترنت نیست و قرار نیست ما همه بار توسعه را به دوش مردم بگذاریم.

اینترنت ثابت ایران از فلسطین بدتر است

طبق گزارش اسپیدتست ایران در بخش اینترنت همراه در میانه رتبه‌بندی ماهانه قرار دارد

اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در ۳۲ کشور جهان عرضه می‌شود

شرکت استرالینک، ارائه‌دهنده خدمات اینترنت ماهواره‌ای اعلام کرد که این سرویس برای مردم ۳۲ کشور در سراسر جهان در دسترس و قابل استفاده است.

زارع‌پور از خط قرمز و شروط وزارت ارتباطات برای افزایش قیمت اینترنت خبر داد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه تعرفه‌های اینترنت از سال ۱۳۹۵ تاکنون با وجود چند برابر شدن قیمت‌ها، ثابت مانده، گفت: اپراتورها معتقدند که امکان توسعه خدمات را ندارند زیرا درآمدها آن‌ها ثابت مانده و هزینه‌ها چند برابر شده بنابراین خواستار افزایش تعرفه هستند که وزارت ارتباطات فعلا با درخواست آن‌ها موافقت نکرده البته اجازه حذف بسته‌هایی که بهای آن‌ها کمتر از کف قیمت بوده‌، صادر شده است.

متوسط سرعت اینترنت کاربران چقدر است؟

مشترکان خانگی و تجاری ارتباطات پهن‌باند ثابت تا پایان سه ماهه چهارم سال ۱۴۰۰، بیش از ۱۱ میلیون نفر هستند که از فناوری‌های اینترنت پرسرعت، از حداقل ۲۵۶ کیلوبیت‌برثانیه تا ۳۰ مگابیت‌برثانیه و بالاتر استفاده می‌کنند.

قیمت اینترنت موبایل در جهان؛ جایگاه ایران چندم است؟

طبق اعلام اتحادیه جهانی مخابرات، اینترنت همراه ایران در بین کشورهای ارزان از نظر شاخص برابری قدرت خرید قرار دارد این در حالی است که اپراتورها در تلاشند تا تعرفه های خود را افزایش دهند.

مطالب پر بازدید آرشیو