جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

اينترنت

وزارت ارتباطات ملزم به مسدودسازی فیلترشکن‌ها شد

براساس نسخه جدید طرح صیانت، وزارت ارتباطات به مسدودسازی فیلترشکن‌ها ملزم شده است. موضوعی که البته تازگی نداشته و در سال ۹۷ نیز شاهد مسدودسازی فیلترشکن‌ها از سوی وزارت ارتباطات بودیم؛ امری که به گفته آذری جهرمی بر اساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی صورت گرفته بود. اما آیا این اقدام شدنی است؟

زارع پور: اینترنت امسال گران نمی‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه برای افزایش کیفیت اینترنت تلاش می‌کنیم، گفت که تعرفه اینترنت ثابت، طبق قانون مجلس امسال افزایشی نخواهد داشت.

۲ گام اساسی برای افزایش کیفیت اینترنت

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای رفع مشکلات مربوط به کیفیت اینترنت، ۲ گام اساسی اجرایی کردن پروژه ملی فیبر نوری و شبکه ملی اطلاعات را در دستور کار قرار داده است.

رئیس رگولاتوری: افزایش کیفیت اینترنت در گرو توسعه فیبر نوری و اصلاح تعرفه‌ها است

رئیس رگولاتوری معتقد است برای بهبود کیفیت اینترنت بایستی توسعه فیبر نوری در کشور انجام شده و تعرفه‌ها تغییر کند. به گفته وی در ۲ درصد از نقاط کشور سرعت اینترنت به زیر ۲ مگابیت بر ثانیه می‌رسد و شبکه دارای مشکل است.

تعرفه‌های اینترنت موبایل پایین است/امکان سرمایه‌گذاری وجود ندارد

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر لزوم اصلاح تعرفه‌های ارتباطات سیار بیان کرد: به دلیل پایین بودن تعرفه در بخش موبایل، هم امکان سرمایه‌گذاری در سال‌های اخیر وجود نداشته و هم فرهنگ مصرف عمومی به سمت استفاده بیشتر از موبایل سوق پیدا کرده است، در حالی که در سایر کشورها نیازهای روزافزون کاربران بر بستر ارتباطات ثابت برطرف می‌شود.

شکایت از کیفیت اینترنت، در صدر پیامک‌های ارسالی برای وزیر ارتباطات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در فاصله شهریور تا آذرماه، از طریق شماره‌ای که برای ارتباط با مردم اعلام کرده‌ام، نزدیک به ۱۰ هزار پیامک در خصوص مشکلات کیفیت اینترنت ثابت و دسترسی مردم برخی روستاها به اینترنت به دست من رسیده که در حال پیگیری آن‌ها هستیم.

کیفیت را بسنجید و از اینترنت بی‌کیفیت شکایت کنید

مشترکان اینترنت می‌توانند درصورت مشاهده عدم تطبیق سرعت فروخته‌شده و سرعت دریافتی، حجم خریداری‌شده و حجم دریافتی از سوی اپراتورها، موضوع را در سامانه ثبت و پاسخگوئی به شکایات با آدرس ۱۹۵.cra.ir ثبت کنند.

شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد ۴۳۰ گیگابیت از ظرفیت پهنای باند بین‌الملل قطع شد

به دلیل قطع سگمنت دوم فیبر نوری، ۴۳۰ گیگابیت از ظرفیت پهنای باند بین‌الملل شرکت ارتباطات زیرساخت از دسترس خارج شده اما ظرفیت‌های جایگزین در حال تامین است.

ارائه‌دهندگان اینترنت بی‌کیفیت به مردم معرفی می‌شوند

به گفته معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، جلسات کمیته ویژه پایش و بررسی کیفیت اینترنت با هدف بررسی دقیق وضعیت موجود و احصای مشکلات و ارایه برنامه زمان‌بندی برای رفع آنها از سوی اپراتورها برگزار می‌شود و اپراتورهایی که کمترین و بیشترین میزان پیشرفت در اجرای برنامه زمان‌بندی رفع مشکلات را داشته باشند، به مردم معرفی می‌شوند.

کمیته ویژه کیفیت اینترنت تشکیل جلسه داد

جلسه کمیته ویژه بررسی کیفیت اینترنت با حضور مدیران عامل اپراتورهای ثابت و سیار و شرکت ارتباطات زیرساخت و مدیران رگولاتوری برگزار شد.

مطالب پر بازدید آرشیو