جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

اينترنت

با رایج‌ترین زبان‌های اینترنت آشنا شوید

در حالی که هنوز هم زبان انگلیسی نخستین جایگاه را در فهرست رایج‌ترین زبان‌های اینترنت دارد، بررسی‌ها نشان‌دهنده‌ تغییراتی‌ست که در سال‌های اخیر درخصوص زبان‌های دیگر در این زمینه رخ داده است.

ارایه اینترنت ثابت رایگان به گردشگران نوروزی

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به برنامه‌ریزی برای دسترسی روستاها به اینترنت پرسرعت گفت: در سال جدید برای ۶۲ روستا ارتقا تکنولوژی سایت‌های مخابراتی در نظر گرفته شده است.

رئیس رگولاتوری: تغییرات تعرفه اینترنت در سال ۱۴۰۱ حتمی است

سال گذشته بسیاری از اپراتورهای اینترنتی و موبایل اعلام کردند که تعرفه اینترنت در سال ۱۴۰۱ باید صددرصد افزایش پیدا کند. رئیس رگولاتوری هرچند با افزایش صددرصدی تعرفه‌ در این زمینه مخالف است؛ اما اعلام می‌کند در سال جاری تعرفه‌ها به صورت حتمی افزایش می‌یابد.

آخرین دوره‌ اینترنت رایگان دانشجویی؟

ارائه اینترنت رایگان به استادان و دانشجویان که از زمان شیوع کرونا در ایران اتفاق افتاده بود، در آخرین مرحله و برای سال تحصیلی جدید در مهرماه ۱۴۰۰ و به‌مدت شش ماه تکرار شد.

آخرین اخبار اینترنت ماهواره‌ای در ایران

فراهم شدن اینترنت ماهواره‌ای در برخی از کشورها از سوی شرکت اسپیس‌ایکس، این شائبه را در ذهن کاربران ایرانی هم ایجاد کرده این فناوری چه زمانی در ایران قابل استفاده خواهد بود، حال آنکه مواردی از جمله تحریم‌ها و قوانین کشوری، مانع راه‌اندازی سریع اینترنت ماهواره‌ای در ایران است.

اینترنت موبایل ایران در رتبه ۸۰ جهانی قرار گرفت

میانه سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران در ماه فوریه سال ۲۰۲۲، به ۲۲.۴۲ و میانه سرعت دانلود اینترنت ثابت ۹.۷۸ مگابیت‌ بر ثانیه رسیده که ایران به ترتیب به رتبه‌های ۸۰ و ۱۴۵ جهانی رسانده است.

معاون وزیر ارتباطات: بیشترین مشکل کیفیت اینترنت مربوط به تهران است

معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه منابع فرکانسی برای افزایش کیفیت شبکه اپراتورها تأمین شده است گفت: هم اکنون بیشترین مشکل کیفیت و کندی اینترنت مربوط به تهران است.

حداقل سرعت اینترنت به ۳۰ مگ می رسد

معاون وزیر ارتباطات از نهایی شدن مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات برای تخصیص ۵ درصد درآمد اپراتورهای موبایل به توسعه شبکه دسترسی فیبرنوری خبر داد و گفت: این مصوبه باید به تایید هیات دولت برسد.

وزیر ارتباطات: هیچ اپراتوری حق افزایش خودسرانه تعرفه را ندارد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: هیچ کسی به بهانه افزایش حق‌السهم اپراتورها به دولت در بودجه، حق افزایش تعرفه را ندارد. این وظیفه بر عهده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است.

سرعت اینترنت همراه به ۲۵.۱۸ مگابیت رسید

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه هیچ مشکلی برای افزودن به ظرفیت پهنای باند نداریم، گفت: سرعت و کیفیت اینترنت در ۶ ماه گذشته روند صعودی را طی کرده است. در این مدت سرعت ۲۵.۱۸ مگابیت بر ثانیه را در اینترنت سیار تجربه کرده‌ایم که فاصله زیادی با میانگین جهانی (۲۹.۶) ندارد.

مطالب پر بازدید آرشیو