جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

ارتباطات

کاهش انحصار مخابرات با اعطای پروانه اپراتوری به شهرداری و وزارت نیرو

اعطای پروانه اپراتوری برای شهرداری و وزارت نیرو به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات دولت سیزدهم سپرده شد. این پروانه قرار است باعث کاهش انحصار مخابرات در این بازار و توسعه شبکه فیبر نوری و در نهایت، افزایش کیفیت اینترنت ثابت کاربران شود.

مصوبه تسهیم درآمد دارندگان اپراتورهای مجازی تلفن همراه ابلاغ شد

معاون اول رییس جمهوری اصلاحیه مصوبه موضوع مبلغ تسهیم درآمد تضمین شده دارندگان پروانه‌های کارورهای(اپراتورهای) مجازی تلفن همراه و ارائه خدمات ارتباطی ثابت را ابلاغ کرد.

با همکاری رگولاتوری و مرکز ملی رقابت؛ دستورالعمل صورتحساب تلفن ثابت تدوین شد

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از همکاری با مرکز ملی رقابت برای تدوین دستورالعمل صورتحساب تلفن ثابت خبر داد.

آذری جهرمی اعلام کرد پاسخ به ۶۱ هزار پیامک کاربران

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت دوازدهم،‌ گزارشی از تعداد پیامک‌های ارسالی کاربران را منتشر کرد که مطابق آن، از سال ۱۳۹۸ تا کنون به ۶۱ هزار پیامک پاسخ داده شده است.

چند نفر اپراتور خود را عوض کردند؟

طبق آخرین آمار اعلامی، از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان خردادماه، ۲۶ هزار و ۸۵۵ ترابرد تکمیل شده است و مشترکان این اپراتورها با حفظ شماره خود توانستند از خدمات اپراتور دیگری استفاده کنند.

چه زمانی از خط تلفن مشترک بدهکار سلب امتیاز می‌شود؟

اپراتورهای تلفن همراه می‌توانند در بازه‌های زمانی حداقل یک‌ماهه صورتحساب مشترکان را صادر کنند و پس از پایان مهلت پرداخت تعیین‌شده، ابتدا خط مشترک بدهکار به مدت حداقل دو هفته یک‌طرفه می‌شود و اگر مشترک پس از اطلاع‌رسانی مجدد اپراتور و مهلت یک ساله بدهی خود را پرداخت نکند، دارنده پروانه می‌تواند خط تلفن مشترک را به‌طور کامل تخلیه و امتیاز آن را از مشترک سلب کند.

بیش از ۳۵۴ هزار شماره شخصی ارسال پیامک مسدود شد

طبق آخرین آمار، تا کنون بیش از ۳۵۴ هزار شماره شخصی دلیل مزاحمت‌های پیامکی مسدود شده است.

نحوه اعتراض نسبت‌ به صورت‌حساب تلفن ثابت

مالک یا مستاجر تلفن ثابت برای دریافت صورت‌حساب به‌روز میان‌دوره و پایان‌دوره خود می‌تواند از طریق پورتال شرکت مخابرات ایران مراجعه کرده و درصورت شکایت نسبت به ریز صورت‌حساب تماس‌های خود به تکمیل فرم حضوری اقدام کند.

ترافیک مصرفی «هیئت آنلاین» برای مشترکین مبین‌نت رایگان شد

شرکت ارتباطات مبین‌نت به مناسبت ایام عزاداری امام حسین (ع) و به‌منظور حمایت از رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایام شیوع بیماری کرونا، ترافیک مصرفی مشترکین خود در سامانه «هیئت آنلاین» را تا روز ۳۱ مردادماه رایگان کرد.

پاسخگویی سامانه ارتباط مردمی ۲۰۲۱ مخابرات تهران در ایام‌ تعطیل

مخابرات منطقه تهران در ایام تعطیل از طریق سامانه ۲۰۲۱ پاسخگوی سوالات مشتریان خود می باشد.

مطالب پر بازدید آرشیو