پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

دولت الکترونيک

حذف امضاهای طلایی با راه‌اندازی « پنجره واحد خدمات دولت هوشمند»

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه واحد خدمات دولت هوشمند در آستانه بهره‌برداری است، شفافیت، حذف امضاهای طلایی، مردمی شدن دولت و تسهیل کار مردم از مزیت‌های آن برشمرد.

امکان ارسال الکترونیکی درخواست صدور شناسنامه فراهم شد

رئیس سازمان ثبت احوال کشور از امکان ارسال الکترونیکی درخواست صدور شناسنامه از دفاتر پیشخوان خدمات دولت خبر داد و گفت: بیش از ۹۵۰ دفتر پیشخوان خدمات الکترونیکی در سطح کشور از امکان ارسال درخواست صدور شناسنامه با استفاده از ظرفیت ارتباطات الکترونیکی برخوردار شدند.

آیا وزارت صمت و بانک مرکزی برای پیاده‌سازی امضای الکترونیکی به تفاهم خواهند رسید؟

قائم‌مقام وزارت صمت از انجام مذاکره این وزارتخانه با بانک مرکزی برای اجرایی کردن ابلاغیه معاون اول رئیس‌جمهور به منظور پیاده‌سازی امضای الکترونیکی ذیل ریشه کشور خبر می‌دهد. معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی نیز می‌گوید آن دستورالعمل مربوط به سامانه جامع تجارت است و برای تبادل اسناد با آن سامانه باید از امضای صمت استفاده کرد.

تعیین ضرب‌العجل، بهترین راه اجرای نسخه الکترونیکی دارو

سال گذشته، محمد مهدی ناصحی، مدیرعامل بیمه سلامت با اشاره به وجود ضعف‌هایی در جریان نسخه نویسی الکترونیکی کشور اعلام کرد: «زیرساخت‌ها در بخش دولتی ضعیف است و در بخش خصوصی در زمینه سخت‌افزاری مشکلی وجود ندارد و در ۹۶ درصد بخش‌های خصوصی موسسات طرف قرارداد، اتصال برقرار شده است اما در بخش دولتی در حوزه سرپایی این میزان کمتر است.»

فاز اول پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ایجاد می شود

دولت در لایحه بودجه سال آینده وزارت ارتباطات را به راه اندازی پنجره ملی خدمات هوشمند دولت تا پایان دی ماه ۱۴۰۱ و توجه به دو محور اصلی توسعه خدمات الکترونیکی و اقتصاد دیجیتال مکلف کرده است.

عدم اشتراک‌گذاری داده‌ها از موانع تحقق دولت الکترونیک است

عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: عدم اشتراک‌گذاری داده‌ها توسط برخی از دستگاه‌ها یکی از معضلات و موانع اصلی برای تحقق دولت الکترونیک هوشمندسازی، مبارزه با فساد و شفاف‌سازی در کشور است.

کاربران فعال «دولت‌ همراه» از ۹ میلیون نفر عبور کردند

مدیرکل پایش و نظارت بر پیاده‌سازی دولت الکترونیکی گفت: اکنون ۹ میلیون و ۱۳۰ هزار کاربر فعال در سکوی دولت همراه حضور دارند.

ضرورت توجه دولت به «دولت الکترونیک» / شرکت مخابرات از انحصار خارج شود

رییس سازمان بازرسی کل کشور با تأکید بر اجرای دولت الکترونیک گفت: سال‌ها و در برنامه‌های متعدد پنج‌ساله کشور قرار است دولت الکترونیک اجرا شود ولی هنوز به سرانجام نرسیده است.

جلالی: تنها ۲۵ درصد از ظرفیت دولت الکترونیک اجرا می‌شود

نماینده مردم رفسنجان با بیان اینکه دولت کاملا الترونیک، یک انقلاب اداری محسوب می‌شود، گفت: متأسفانه ۲۵ درصد از این ظرفیت بیشتر استفاده نمی‌کنیم. اکثر کشورهای دنیا، همه کارهای اداری‌شان الترونیک شده است.

همکاری وزارت ارتباطات و سازمان بازرسی برای توسعه دولت الکترونیکی

رئیس بازرسی کل کشور با حضور در جلسه شورای معاونان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و ارائه گزارشی از مسائل پیش روی این حوزه، برای ارائه راهکارهای رفع مسائل اعلام آمادگی کرد.

مطالب پر بازدید آرشیو