دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
وزارت-ارتباطات
وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات

در دیدار واعظی با رییس کل بانک مرکزی روسیه مطرح شد:

ارتباط وزارت ارتباطات با جاسوس لبنانی امریکایی تکذیب شد

وزارت ارتباطات هرگونه ارتباط و تعامل این وزارت با نزار ذاکا (جاسوس لبنانی آمریکایی) و اخذ مشاور خارجی در پروژه شبکه ملی اطلاعات را تکذیب کرد.

ادامه مطلب

تلگرام

تلگرام پیشنهاد ایجاد سرور در ایران را رد کرد

بنابر اطلاعات رسیده به خبرگزاری فارس از برخی منابع رسمی نزدیک به دولت، وزارت ارتباطات از تلگرام خواسته بود سروری در ایران ایجاد کند که این موضوع از سوی مدیران تلگرام رد و به خواست دولت برای دسترسی به اطلاعات کاربران ایرانی تعبیر شد.

ادامه مطلب

جشنواره فناوري

معاون نوآوری و فناوری وزارت ارتباطات خبرداد:

کمک به توسعه اکوسیستم فناوری در بخش ICT کشور

اخیرا، آیین نامه توسعه کاربری فناوری اطلاعات و ارتباطات به پیشنهاد وزارت خانه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت اقتصاد و امور دارایی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به تصویب هیات وزیران رسید. دکتر امیرحسین دوائی مرکزی، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات باخبرنگار وزارت، درباره این آیین نامه و سایر مسایل مرتبط با حوزه‌های فناوری و نوآوری گفت وگو کرد.

ادامه مطلب

اينترنت

توصیه‌های معاون وزیر برای مدعیان حجم‌خوری اینترنت

معاون وزیر ارتباطات تاکید کرد: سامانه‌هایی برای بررسی میزان مصرف کاربران اینترنت در حوزه‌های ADSL و اینترنت موبایل در حال راه‌اندازی است که از طریق این سامانه‌ها مشترکان می‌توانند میزان دقیق مصرف خود را بررسی کنند.

ادامه مطلب

اينترنت

معاون وزیر ارتباطات مطرح کرد

فعالیت VPN‌ بومی در کشور/ استفاده‌ی مفید از ‌ VPN یک درصد بود

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت از فعالیت VPN‌ بومی در کشور خبر داد.

ادامه مطلب

عميديان

رییس سازمان تنظیم مقررات خبر داد:

ساماندهی حدود 1200 پروانه موجود در حوزه ثابت در دو بخش FCP و Servco

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در مراسم اعطای پروانه "ایجاد و بهره‌برداری از شبکه ارتباطات ثابت" FCP از ساماندهی حدود 1200 پروانه موجود در حوزه ثابت شامل PAP، PSTN، ISDP، ISP و VOIP در ابتدای سال 93 در دو بخش FCP و Servco خبر داد و گفت: در اولین مرحله، از 18 متقاضی واجد شرایط اولیه FCP، به هفت شرکت آریا رسانه تدبیر(شاتل)، انتقال داده‌های آسیا تک، پارس آنلاین ارتباطات، انتقال داده‌های ندا گستر صبا، پیشگامان توسعه ارتباطات، داده گستر عصر نوین و گسترش ارتباطات مبنا پروانه اعطا می‌شود.

ادامه مطلب

موتور جستجو - روسيه

از سوی وزارت ارتباطات؛

گشایش دفتر موتور جستجوی روسی در ایران رفع ابهام شد

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در پی تکذیب افتتاح دفتر موتور جستجوی «یاندکس» کشور روسیه در ایران از سوی مدیران این شرکت، اطلاعیه ای برای رفع ابهامات، صادر کرد.

ادامه مطلب

سيم کارت

نارضایتی مشترکان از سلب امتیاز سیم‌کارت‌های بلااستفاده

اگر یک سیم‌کارت هیچ‌ تراکنشی در سه ماهه متوالی نداشته باشد اپراتور سیم‌کارت بلااستفاده را سلب امتیاز می‌کند، اما سلب‌امتیاز سیم‌کارت‌های با شماره خاص و با ارزش بیشتر یا دارای شارژ نارضایتی مشترکان را به دنبال داشته است.

ادامه مطلب

اينترنت - کابل

ارتباطات غیرشفاف یک شرکت خصوصی با وزارت ارتباطات

ارتباط یک شرکت اینترنتی با وزارت ارتباطات مدتی است که در مرکز توجه قرار گرفته است، پس از اعلام آمادگی غیر واقعی این شرکت برای خرید سهام مالک مخابرات و سپس عذرخواهی وزیر بابت اعلام کم‌فروشی اینترنت توسط این شرکت، اکنون ارائه نخستین پروانه ارتباطات ثابت به این شرکت حاشیه‌دار شده است.

ادامه مطلب

جشنواره فناوري

دکتر براری:

خلق ثروت و توسعه کسب و کار از اولویت های وزارت ارتباطات در استان زنجان است

معاون امور دولت، مجلس و استانهای وزارت ارتباطات، با اشاره به اینکه خلق ثروت و توسعه کسب و کار از اولویت های وزارت ارتباطات است و براساس تاکید ریاست جمهور مبنی بر قطب IT برق و الکترونیک شدن استان زنجان، افزود: وزارت ارتباطات در اهم فعالیت های خود توسعه زیرساخت ها را مدنظر قرار داده و اقدامات بسیار مناسبی در این خصوص انجام داده است.

ادامه مطلب