جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
وزارت-ارتباطات
شهيد - وزارت ارتباطات

برگزاری آیین بزرگداشت محمد اینانلو شهید مدافع حرم

آیین گرامی‌داشت یاد و خاطره محمد اینانلو شهید مدافع حرم با حضور وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات و اطلاعات و جمع کثیری از همکاران و دوستان آن مرحوم برگزار شد.

ادامه مطلب

پژوهشگاه ارتباطات

سه کارگاه تخصصی در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزارمی شود

سه کارگاه تخصصی فضای مجازی اسلامی میان هویت های جمعی و واگرا: زمینه ای برای دیپلماسی ایمان،کارگروه فرهنگ ، سبک زندگی وانقلاب اطلاعات درخاورمیانه و جهان اسلام و کارگاه ارتباط دستگاه به دستگاه درشبکه سلولی 5G : چالش ها، راه حل ها و دورنماها، امروز در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، برگزار می شود.

ادامه مطلب

فيبر نوري - فضاي مجازي

موافقت دولت با فروش مجوزهای ارتباطی توسط شورای فضای مجازی

در حالیکه تا پیش از این مخالفت‌های بسیاری از سوی دولت با هرگونه اقدام اجرایی شورای عالی و مرکز ملی فضای مجازی در حوزه ICT مطرح می شد اما دولت با چرخشی ۱۸۰ درجه‌ای، اجازه صدور مجوزهای ارتباطی را به شورای عالی فضای مجازی داد.

ادامه مطلب

اپليکيشن - اينترنت - خدمات الکترونيک - دولت الکترونيک

تا پایان برنامه ششم

خدمات دستگاه‌های دولتی الکترونیکی می‌شود

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به برنامه این وزارتخانه برای توسعه زیرساخت‌ها در برنامه ششم توسعه، گفته است: تا پایان برنامه مذکور خدمات دستگاه‌های دولتی به صورت الکترونیکی به مردم ارائه خواهد شد.

ادامه مطلب

شوراي عالي فناوري اطلاعات - دولت

با وجود تاکید بر انحلال؛

شورای عالی فناوری اطلاعات بودجه گرفت

شورای عالی فناوری اطلاعات که قرار بود به عنوان یکی از شوراهای موازی با شورایعالی فضای مجازی، منحل شود در لایحه بودجه سال ۹۵، دارای ردیف بودجه شد.

ادامه مطلب

رشد - پيشرفت - صنعت - فناوري - اينترنت - آمار

مهندس جهانگرد خبر داد:

برنامه ریزی برای توسعه سرمایه گذاری در حوزه ICT همزمان با اجرای برجام

اجرای برجام فرصت بسیار مناسبی است تا با مدیریت و برنامه ریزی هوشمندانه، علاوه بر جذب سرمایه گذاری های خارجی، زمینه رشد بخش خصوصی داخلی نیز فراهم شود.

ادامه مطلب

کسب و کار - فناوري - اولي قدم

پیاده‌سازی مقدمات فنی اجرای خدمات دولت الکترونیکی

به گفته معاون وزیر ارتباطات مقدمات فنی اجرای خدمات دولت الکترونیکی در حال پیاده سازی بوده و فرآیند آماده سازی بسترهای سخت افزاری، نرم افزاری و رویه های مورد نیاز در جهت توسعه خدمات الکترونیکی در حال پیگیری است.

ادامه مطلب

شبکه - شبکه ملي اطلاعات - فناوري - کسب و کار

در لایحه دولت پیش‌بینی شد

بودجه ۶۴۰ میلیارد تومانی شبکه ملی اطلاعات در سال ۹۵

در لایحه بودجه سال ۹۵ کل کشور برای توسعه زیرساخت‌های خدمات و کاربردهای ICT و شبکه ملی اطلاعات مجموعا ۶۴۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

ادامه مطلب

شبکه - شبکه ملي اطلاعات

عبور از زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات در برنامه ششم

برنامه ششم توسعه با پیش‌فرض وجود شبکه ملی اطلاعات تنظیم شده و با عبور از بحث زیرساخت‌های این شبکه که همچنان با ابهاماتی مواجه است؛ بحث خدمات الکترونیکی و محتوای قابل ارائه بر روی این شبکه را مد نظر قرار داده است.

ادامه مطلب

کسب و کار

معاون وزیر ارتباطات خبر داد:

تامین بازار شرکت‌های نوپای فناوری ارتباطات در سال 95

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از پیشنهاد این وزارتخانه برای تامین بازار شرکت‌های نوپا در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در بودجه سال 95 خبر داد.

ادامه مطلب