جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
وزارت-ارتباطات
کسب و کار - نمودار -

بررسی آمارهای سرمایه گذاری و تعداد مشاغل فناوری اطلاعات :

هزینه اشتغال زایی در ICT دو برابر پیش بینی ها

«هزینه ایجاد شغل در ICT پایین است» این جمله، همواره یکی از استدلال های فعالان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات برای اقناع دولت به سرمایه گذاری در این بخش بوده است. روی کاغذ هم به نظر می رسد که فناوری اطلاعات، راه حلی مناسبی برای مشکل اشتغال نه تنها در کشور ما که در همه جهان باشد. اما در عمل، در دو سال گذشته اتفاق دیگری افتاده و به نظر می رسد که هزینه اشتغال زایی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات نه تنها پایین نیست که از میانگین کشور بالاتر است.

ادامه مطلب

کسب و کار - فضاي مجازي

معاون وزير ارتباطات خبر داد:

کسب و کارهاي نوپاي فناوري اطلاعات شناسايي مي شوند

معاون وزير ارتباطات از نيازسنجي و شناسايي کسب و کارهاي نوپاي فناوري اطلاعات در راستاي برآورد وضعيت فعالان زنجيره ICT کشور خبر داد و گفت: مرحله نوپايي تا تجاري سازي به يکديگر متصل مي شوند.

ادامه مطلب

تجارت الکترونيک - اقتصاد - بازار

مدیرعامل پست خبر داد:

حرکت پست به سمت توسعه تجارت الکترونیک

مدیرعامل پست با اشاره به تغییر جهت گیری پست به سمت کسب و کارهای نو، از تغییر کاربری مرکز تجزیه مبادلات به مرکز تجارت الکترونیک خبر داد و خاطر نشان کرد: با تغییرات و انتقال این مرکز به مکان دیگر، در چند سال آینده به سمت ایجاد مرکز تجارت الکترونیک خواهیم رفت.

ادامه مطلب

ماهواره

دلایل سفر واعظی به فرانسه؛

همکاری فرانسه با ایران در زمینه ماهواره ملی مخابراتی

مدیرکل امور بین الملل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات یکی از دلایل سفر وزیر ارتباطات به فرانسه را گسترش همکاری ها برای اجرای مشترک ماهواره ملی مخابراتی عنوان کرد.

ادامه مطلب

وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات

رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت ارتباطات خبر داد:

استخدام دستیاران ستادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، از استخدام 26 دستیار ستادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، خبر داد.

ادامه مطلب

سرمايه گذاري

فرحی:

پست بانک‌ایران تأمین مالی پروژه‌های ارزی بخش‌های ICT را برعهده گرفت

فرحی گفت: پست بانک ایران، بانک عامل صندوق توسعه ملی است و تأمین مالی ارزی پروژه‌های بخش‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات(ICT) را برعهده گرفت.


ادامه مطلب

زيرساخت

شرکت زیرساخت تندیس بلورین ششمین دوره جایزه ملی مدیریت مالی ایران را کسب کرد

تندیس بلورین ششمین دوره جایزه ملی مدیریت مالی ایران (یادواره دکتر غلامرضا اسلامی) به شرکت ارتباطات زیرساخت رسید.

ادامه مطلب

فناوري - ايده پردازي - کسب و کار

پرداخت تسهیلات به برگزیدگان پنجمین جشنواره فاوا

دبیر وام وجوه اداره شده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، از پرداخت تسهیلات به بیش از 80 درصد برگزیدگان جشنواره پنجم ارتباطات و فناوری اطلاعات که متقاضی دریافت تسهیلات از محل اعتبارات وام وجوه اداره شده بودند، خبر داد.

ادامه مطلب

کابل

مخابرات دنبال نخود سیاه/ دولت در صدد تصاحب دارایی

در شرایطی که مدت‌هاست رابطه بین مخابرات و وزارت ارتباطات تیره و تار شده و اخیرا شنیدیم که وزارت ارتباطات قول مساعدت به این شرکت را در صورت ارائه برنامه توسعه‌ای داده اما ظاهرا داستان چیز دیگری است و برای تصاحب دارایی‌های آن خط و نشان کشیده شده است.

ادامه مطلب

تلفن همراه

وزارت ارتباطات اعلام کرد؛

۷۲ میلیون موبایل در دست ایرانیها/ سهم اپراتورها در بازار مشخص شد

آخرین وضعیت تلفن همراه که توسط دفتر بررسی‌های اقتصادی وزارت ارتباطات اعلام شده از وجود ۷۲ میلیون موبایل فعال و ضریب نفوذ ۹۲.۰۹ درصدی این فناوری ارتباطی در کشور خبر می دهد.

ادامه مطلب