سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
کسب-و-کار
مخابرات

برگزاری مجازی کنفرانس مهندسی برق ایران/بررسی چالش ها و فرصتهای پیش روی صنعت برق و مخابرات کشور

بیست و نهمین کنفرانس مهندسی برق ایران ۲۸ تا ۳۰ اردیبهشت ماه توسط انجمن علوم مهندسی برق ایران به صورت مجازی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می شود.

ادامه مطلب

نرم افزار کسب و کار

بومی‌سازی نرم‌افزارهای مدیریت کسب‌وکار بدون نیاز به کدنویسی

یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان به منظور افزایش عملکرد سازمان‌ها نرم‌افزار مدیریت کسب و کاری را ارائه کرده که نیاز به کدنویسی ندارد.

ادامه مطلب

تلفن همراه

تولید ۱۴ میلیون گوشی هوشمند در یک بازه ۵ ساله

به گفته معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری، پیش‌بینی می‌شود تا پایان دوره ۵ ساله اجرای طرح حمایت از توسعه زیست‌بوم همراه، توسعه بازار و فناوری تولید گوشی‌های هوشمند داخلی، صرفه‌جویی ارزی بیش از یک میلیارد دلار با تولید ۱۴ میلیون دستگاه گوشی همراه هوشمند و تبلت را شاهد باشیم.

ادامه مطلب

گوشی

معاون نوآوری وزیر ارتباطات:

فراخوان طرح حمایت از تولید گوشی و تبلت ایرانی

معاون نوآوری وزیر ارتباطات با اعلام جزئیات طرح حمایت از تولید گوشی موبایل در کشور گفت: حمایت مالی از طریق اعطای تسهیلات کم بهره و یارانه سود برای سرمایه گذاری و تحقیق درنظر گرفته شده است.

ادامه مطلب

تراشه چینی

چین برای اولین بار در تولید پردازنده های مرکزی رایانه ای خودکفا شد

یک شرکت چینی به نام لونگ سان تکنولوژی برای اولین بار موفق شد واحد پردازنده مرکزی رایانه ای یا سی پی یو را به طور کامل طراحی کرده و بسازد.

ادامه مطلب

پارک فناوری

در کمیسیون اقتصادی مجلس؛

یک تبصره برای تقویت زیرساخت های پارکهای فناوری تصویب شد

کمیسیون اقتصادی مجلس تبصره ای مبنی بر اختصاص عوارض ارزش افزوده پارک ها را به خود پارک ها در راستای تقویت زیرساخت‌هایشان تصویب کرد.

ادامه مطلب

گوشی

مشخصات گوشی «موتو جی ۲۰» فاش شد

گزارشی جدید رندرها و مشخصاتی از موبایل موتوجی ۲۰ از جمله نمایشگر ۶.۵ اینچی، باتری ۵ هزار میلی آمپری و ماژول دوربین پشتی ۴ تایی را فاش کرده است.

ادامه مطلب

tsmc

سرمایه گذاری بی سابقه ۱۰۰ میلیارد دلاری برای تولید تراشه

شرکت تایوانی تی اس ام سی سازنده انواع تراشه و نیمه هادی از سرمایه گذاری بی سابقه ۱۰۰ میلیارد دلاری در سه سال آینده برای تولید انواع تراشه خبر داده است.

ادامه مطلب

 شیائومی

درآمد شیائومی در سال ۲۰۲۰ بیش از ۳۷ میلیارد دلار بوده است!

شیائومی به تازگی نتایج مالی خود را در سال گذشته اعلام کرده است. اعدادی در این گزارش آورده شده است که نشان می دهد سال ۲۰۲۰ یک سال فوق العاده و رویایی برای این شرکت چینی بوده است. این گزارش نشان می دهد تعداد گوشی های فعال شیائومی در سراسر جهان به بیش از ۴۰۰ میلیون رسیده و سود خالص و درآمد شیائومی در سال گذشته بیش از ۳۷ میلیارد دلار بوده است.

ادامه مطلب

هوشمندسازی

اشتغالزایی ۱۱۵ نفر در حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی

تا پایان امسال ۱۱۵ نفر در حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی مشغول به کار شدند.

ادامه مطلب