چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
کسب-و-کار
اقتصاد دیجیتال

تخصیص هزار میلیارد تومان بودجه به اقتصاد دیجیتال

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی از اختصاص یک‌هزار میلیارد تومان بودجه برای حمایت از کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال و تحول دیجیتال در صنایع سنتی خبر داد.

ادامه مطلب

ایفون

همه مدل‌های آیفون‌ ۱۳ به سنسور لیدار مجهز می‌شوند

همه مدل‌های آیفون ۱۳ به سنسور لیدار مجهز می‌شوند؛ حافظه یک ترابایتی در مدل‌های پرو هرچه به ماه سپتامبر و زمان رونمایی از گوشی‌های جدید آیفون ۱۳ نزدیک‌تر می‌شویم، خبرها و شایعات بیشتری پیرامون این گوشی و مدل‌های مختلف آن به گوش می‌رسد.

ادامه مطلب

گیم

با تهدید ماهیت صنعت گیم در ایران مواجهیم

یک بازی‌ساز با اشاره به پتانسیل بالای درآمدزایی بازار گیم در ایران، گفت که با قانون‌گذاری‌های اشتباه، جاده را برای شرکت‌های خارجی هموار می‌کنیم که با کند شدن شرکت‌های داخلی، سهم بازار بیشتری را بگیرند و این از تهدید اقتصادی هم بالاتر است و ما با تهدید ماهیت صنعت گیم در ایران مواجهیم.

ادامه مطلب

هواوی

هارمونی به گوشی‌های هواوی آمد

شرکت هواوی سیستم عامل هواوی را برای شماری از دستگاههایش از جمله تلفنهای هوشمند عرضه کرد.

ادامه مطلب

کسب و کار

آیا مخابرات ۴۰۰ کسب وکار اینترنتی را قطع کرده است؟

به دنبال درج خبر «مخابرات ۴۰۰ کسب وکار اینترنتی را قطع کرد» از سوی خبرگزاری اقتصاد ۲۴؛ شرکت مخابرات ایران اعلام کرد: براساس قوانین و مقررات رگولاتوری تنها سرشماره دو شرکت علی رغم تذکرات متعدد مخابرات قطع شده است.

ادامه مطلب

فرهاد معارفی

توسعه اقتصاد دیجیتال و افزایش سهم شرکت‌های حوزه فاوا از اقتصاد ملی

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، نرخ بازگشت سرمایه‌ی بالا، عدم وابستگی به جابه‌جایی و محدودیت‌های جغرافیایی و هزینه پایین‌تر ارایه کالاها و خدمات نسبت به سایر کسب‌وکارها را بخشی از ویژگی‌های مهم شرکت‌های حوزه ICT عنوان کرد که در خلق ارزش اقتصادی در کشور نقشی مهم بر عهده دارند.

ادامه مطلب

شارژر

شارژ کامل تلفن در ۸ دقیقه!

در دنیای اشباع شده تلفنهای هوشمند، سرعت شارژ به راه دیگری تبدیل شده تا سازندگان خود را از رقیبانشان متمایز کنند.

ادامه مطلب

ال جی

ساخت تلفن هوشمند در ال جی متوقف شد

شرکت کره ای ال جی گام مهمی به سوی تعطیلی کسب و کار تلفن همراه خود برداشت و آخرین تلفنهای ال جی از خط تولید بیرون آمد و این شرکت از روز دوشنبه دیگر گوشی تولید نمی‌کند.

ادامه مطلب

رمز ارز

سهم یک درصدی رمزارزها از کل مصرف برق کشور

دولت در حالی علت قطعی برق را استخراج رمزارزها اعلام کرده است که به اذعان کارشناسان و نمایندگان مجلس علت خاموشی های اخیر را باید در جای دیگری جستجو کرد.

ادامه مطلب

بلاکچین

کنفرانس علمی بین المللی حوزه بلاکچین و رمز ارزها برگزار می شود

کنفرانس علمی بین المللی حوزه بلاکچین، اقتصاد و رمز ارزها در ایران با حضور اساتید، اندیشمندان، فعالان و توسعه دهندگان برگزار خواهد شد.

ادامه مطلب