یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

تلفن همراه

توقف پاسخگویی به مشتریان همراه اول در ۲ مرکز مخابراتی تهران

ارایه خدمات امور مشتریان شرکت ارتباطات سیار در ۲ مرکز مخابراتی استان تهران متوقف می شود.

سامانه سلب امتیاز مالکیت سیم‌کارت به دولت همراه متصل شد

مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری از اتصال سامانه سلب امتیاز مالکیت سیم‌کارت به اپلیکیشن دولت همراه از آبان ماه ۱۴۰۰ خبر داد.

به نفع کودکان کار پیامک سه تومان گران شد

طبق لایحه بودجه‌ ۱۴۰۱، اپراتورها علاوه بر قیمت هر پیامک، مبلغ سه تومان از کاربران دریافت کرده که این مبلغ جهت اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان و ساماندهی کودکان کار و خیابانی در اختیار سـازمان بهزیسـتی قرار می‌گیرد.

رومینگ ملی هزینه‌ای برای مشترکان ندارد

مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری اعلام کرد: کیفیت خدمات دریافتی در سرویس رومینگ ملی برای مشترکان میهمان مشابه کیفیت خدماتی است که مشترکان اپراتور میزبان دریافت می‌کنند، اما تعرفه خدمات براساس تعرفه اپراتور میهمان محاسبه می‌شود و برای مشترک هزینه اضافی ندارد.

هشدار همراه اول به مشترکان درباره کلاهبرداری از طریق مکالمه بین‌الملل

مشترکان در صورت دریافت هرگونه تماس، پیامک یا لینک‌های اغواکننده اینترنتی که پیشنهاد تماس به شماره بین‌المللی دارد، دقت کنند تا در دام کلاهبرداران نیفتند.

سرعت اینترنت موبایل در ایران به ۳۵ مگابیت‌برثانیه رسید

متوسط سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران در ماه اکتبر ۲۰۲۱، به ۳۵.۰۹ مگابیت‌برثانیه رسید و ایران در رتبه ۷۳ از میان ۱۴۰ کشور قرار گرفت؛ در حوزه اینترنت ثابت نیز متوسط سرعت دانلود در ایران، ۲۲.۰۱ مگابیت‌برثانیه است که رتبه ایران را به ۱۳۴ از میان ۱۷۵ کشور می‌رساند.

جریمه ۱۳۰۱ میلیارد تومانی همراه اول و ایرانسل و دریافت مهر تخلف نوع اول برای گرانفروشی

سازمان تعزیرات حکومتی دو اپراتور همراه اول و ایرانسل را به دلیل گرانفروشی بسته‌های اینترنت خود در مجوع محکوم به پرداخت هزار و ۳۰۱ میلیارد تومان جریمه کرد که از این میزان ۷۶۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان آن باید توسط همراه اول و ۵۴۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان آن از سوی ایرانسل پرداخت شود.

معارفه عضو جدید هیأت‌مدیره همراه اول

حجت نیکی‌ملکی، عضو جدید هیأت مدیره همراه اول امروز معارفه شد.

گزارش رگولاتوری از آخرین وضعیت ارتباطات: اینترنت موبایل ۹۰ میلیون مشترک دارد

گزارش رگولاتوری از بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور در تابستان ۱۴۰۰ حاکی از عبور تعداد مشترکین اینترنت موبایل (سیار) از ۹۰ میلیون مشترک است. طی سه ماه دوم سال ضریب نفوذ تلفن همراه به ۱۵۶.۶۴ درصد رسید و این رقم برای ارتباطات سیار حدود ۱۰۶.۳۴ درصد است.

تکلیف اپراتورهای تلفن همراه برای انسداد سیم‌کارت‌های نامعتبر

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران گفت: اپراتورهای تلفن همراه باید هویت صاحبان متقاضیان سیم کارت‌ها را به صورت کامل احراز و آدرس دقیق پستی و اثر انگشت واضح و منجّز از متقاضیان سیم کارت اخذ کنند و مقرر شد تا اپراتورهای تلفن همراه سیم کارت‌های نامعتبر را شناسایی و بلافاصله مسدود کنند.

مطالب پر بازدید آرشیو